Det verkar inte bli som jag tänkt mig

 
Jag är bekymrad.
 
Till helgen är det Konsertfesten i Sundsvall och jag känner att det inte riktigt kommer att bli som jag tänkt mig. De annonserade artisterna som ska medverka är Gyllene Tider, Håkan Hellström, Linnea Henriksson, Amanda Jenssen, Yohio och Sean Banan. Inte mycket att hänga i julgranen, alltså. 
 
Jag hade hoppats på något betydligt bättre än så.
 
Jag undrar: var är den stora internationella artisten som brukar vara med varje år? Tidigare år har Konsertfesten alltid toppats av någon världsberömd artist som exempelvis Bryan Adams, Eagles eller Roxette. Kan det verkligen vara möjligt att det inte kommer någon sådan storhet i år?
 
Det här betyder alltså att jag köpt biljett till ett musikevenemang där tramspoparna Håkan Hellström och Gyllene Tider är de stora affischnamnen. 
 
Fan...
 
Bilden ovan tog jag under Konsertfesten 2010 då bland annat Roxette stod på scenen.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Konsertfesten, Sundsvall, Gyllene Tider, Håkan Hellström, Yohio
#1 - Kenneth

de kanske kommer en hemlig gäst :)

Svar: Man vet aldrig...
Per-Anders

#2 - BP

Gyllene Tider är väl ok, Yohio likaså, men bättre dragplåster borde festivalen nog har kommit upp med. Dyrt är det ju också som du skrev tidigare. Men ni har åtminstone en festival kvar...

Svar: Yohio är nog den artist som lockar mig mest på Konsertfesten. Förhoppningsvis finns Konsertfesten kvar nästa år - fast med bättre artister.
Per-Anders

#3 - Mia

Det verkar som du har köpt grisen i säcken... Inte så kul, när grisen visade sig vara något annat... ;-)

Svar: Precis. Tidigare år har man ganska sent avslöjat vilken den stora artisten blev, efter att jag köpte biljett. Räknade kallt med att det skulle bli så i år också.
Per-Anders

#4 - Micke

Nja..Gyllene tider funkar ju...men jag förstår hur du känner :(

Här hade vi festivalen metaltown där Motörhead ställde in pga sjukdom...fast det blev bra ändå.

Fast där har vi ju fler band...inte samma grej riktigt kanske.

Hur som helst..ha de bra nu.


Svar: Jag såg att Neil Young kommer till Way Out West nästa helg. Lyllos er i Göteborg! Jag skulle också vilja se honom.
Per-Anders