En Rock´n Roll-bebis är roligare än en nyfödd prins

 
I förra veckan basunerade media ut att den engelske prinsen William och hans fru Kate fått en son. George Alexander Louis ska den lille gossen heta och han har till och med fått en titel - prins av Cambridge. Kul för den inblandade familjen men vem bryr sig för övrigt? Inte jag i alla fall.
 
I slutet av juni fick Sarah Blackwood och Gianni Luminati, två av medlemmarna i den kanadensiska rockgruppen Walk off the Earth, en son med namnet Giorgio Michael. En nedkomst som är betydligt mer intressant, tycker jag.
 
Frågan är således: varför är en Rock´n Roll-bebis mer intressant än en kungahusbebis? Båda födslarna platsar ju i facket kändisskvaller, vilket egentligen inte är min melodi.
 
Svaret är enkelt. Walk off the Earth och dess medlemmar är värd sin uppmärksamhet tack vare att de levererar något värdefullt, nämligen bra musik och underhållande videor. Kungar, prinsar och prinsessor (i England och i övriga monarkier) behöver inte prestera något alls utan får uppmärksamhet ändå - bara därför att de tillhör en viss familj som råkat ärva ett kungahus.
 
Så ligger det alltså till.
 
För att fira den lille kanadensiske rockbebisen (okey, prinsen av Cambridge kan väl få hänga med han också) så kan vi kolla in rockvideon ovan. Den spelade Walk off the Earth in strax innan Giorgio Michael såg dagens ljus för första gången, vilket tydligt framgår av sångerskan Sarah Blackwoods rejäla mage. 
 
Låten är en cover på Madonnas låt Material Girl och jag antar att logistiklösningarna i samband med inspelningen krävde en hel del planering.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Walk off the earth, Kate Middleton, prins William, monarki, republik
#1 - BP

Höll på att säga bebis som bebis, kiss, bajs och skrik oavsett härkomsten liksom;-)
Lille George är ju en mega kommers enligt BBC, hela Englad köper likadana barnvagnar etc som William och Kate har gjort. Så visst bidrar kungafamiljerna till högkonjunkturen = det gör något;-)

Svar: Samma barnvagn som prinsen..? Himmel! Undrar vilken sorts barnvagn Walk off the Earth har.
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

Ha ha, så sant... men lite kul tycker jag nog att det är att läsa om Estelle... ;)
Tror nog hamnfesten i Nynäshamn klarar sej lite bättre dom kör uteslutande på lokalförmågor på scenen=)) Vissa bättre än andra men ganska mysigt... hihi

Svar: Lokala artister är oftast de bästa.
Per-Anders

#3 - Mia

Jag tycker som någon redan uttryckt det... Bebis som bebis... de är goa och en stor händelse för den närmaste familjen. Jag läser om händelserna i pressen när föräldrarna är kändisar som jag känner till... men tycker egentligen, precis som du, att det är en familjeangelägenhet... inte så stort intresse för andra! Det finns så mycket annat aom borde engagera oss mer i vårt samhälle... ;-)

Svar: Exempelvis att alla barn har det bra, kända som okända.
Per-Anders

#4 - Veiken

Jag har aldrig hört talas om Walk of Earth, men jag gillade låten! :)
Alla bebisar är små underverk....

Svar: Så är det.
Per-Anders