Vårda profilen med musik

Ibland händer det saker som gör att man hickar till.
 
Exempelvis då man inser att den senaste låten man lyssnade på, på Spotify, läggs upp under rubriken Aktiviteter på sitt Facebookflöde. Tänk om det skulle inträffa att man i rent studiesyfte hade lyssnat på exempelvis låten Diamonds med Rihanna (bara för att man sett att någon av ens Facebookvänner lyssnat på den låten) och sedan stänger av Spotify, då kan ju övriga Facebookvänner faktiskt tro att det är exempel på musik man gillar. 
 
Och vad ska folk då tro?
 
Det är sådana gånger man måste ha sinnesnärvaro att avsluta sin musikupplevelse på Spotify med något mer representativt, typ Neil Young, AC/DC eller varför inte Walk Off The Earth.
 
Det är viktigt att man vårdar sin profil på Facebook. 
 
Fotnot: Diamonds med Rihanna är en allmänt påfrestande låt där större delen av låten är ett evinnerligt tjatande om Ahhh-ahhh-ahhh... Shine bright like a diamond in the sky... ahhh-ahhh-ahhh...
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Facebook, Spotify, Rihanna, Diamonds, varumärke, profilvård, Facebookflöde
 
 
#1 - Micke

Går ju att stänga av det där så att det inte syns på FB vad man lyssnar på...hade skämts ögonen ur mig om nån trott jag lyssnade på sådant ;)

haha :)

Svar: Jag också.
Per-Anders

#2 - Catta

Oj,oj..Vi har också stängt av det..
För ibland är musikkvalet som "hej,kom o hjälp mig" Hahaha

Svar: Ja, det är sådana gånger det kan bli besvärligt.
Per-Anders

#3 - Mia

Jag är så tråkig så jag vägrar att koppla ihop Fb med andra aktiviteter jag har... ;-)

Svar: Förutom Spotify har jag kopplat Instagram och Runkeeper till FB.
Per-Anders

#4 - Beate

De enda orden jag hänger med på är är Neil Young och AC/DC.
Jag vågar ju fortfarande vägra FB och det är jag tämligen glad för;-)

Svar: Fast nån gång kommer även du att falla för FB-frestelsen. Tro mig.
Per-Anders

#5 - Lennart

Jag är inte med på FB och har aldrig tittat in till Spotify heller. Ahhh-ahhh-ahhh... brukar jag säga, eller kanske mer tjuta då jag har slagit mig på tummen med hammaren.

Svar: Kanske även Rihanna har slagit sig på tummen.
Per-Anders

#6 - Lotta

Haha...så rolig du är. :-)

Svar: Ja.Haha.
Per-Anders