Jag längtar hem till Leif GW och fläskpannkaka

Idag på eftermiddagen. Jag sitter på jobbet och telefonen ringer. Det är sambon som vill att jag köper med mig en förpackning dammsugarpåsar på vägen hem. Samtidigt berättar hon att hon precis satt in en långpanna med fläskpannkaka i ugnen.
 
"Toppen. Då har jag två saker att längta efter när jag kommer hem från jobbet. Leif GW Persson och fläskpannkaka", säger jag.
 
"Förresten", säger jag till sambon i telefonen. "Jag har naturligtvis tre saker att längta efter. Jag längtar efter dig också".
 
Klockan 21.00 ikväll börjar Veckans brott på SVT 1 med Leif GW Persson och Camilla Kvartoft. Det programmet ser jag varje vecka.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #Blogg100, blogg100, Veckans brott, mat, kärlek, längtan, Leif GW Persson
#1 - BP

Tack så mycket med tipset om programmet. Gillar GW och har läst de flesta av hans böcker. Han är otroligt skärpt!
Läs "Gustavs grabb" som handlar om hans uppväxt. Boken är suverän!
Å den där fläskpannkakan såg suveränt gott ut - utan lingon (?) dock för min del.

Svar: Det är hallonsylt.
Per-Anders

#2 - Mona

Tänk att en bild på fläskpannkaka kan bli så himla bra.

Svar: Och god blev den också.
Per-Anders

#3 - Snejky

Ett ypperligt bra program. Missar inte något avsnitt...& gör man det, så finns ju svt play, tackar för det..

Svar: SVT Play är kung!
Per-Anders