Inte så kul att frysa om näsan

 
Jag har tänkt på en sak. Måste det verkligen vara så här kallt ute? Vad är egentligen syftet? Idag har det varit 24 minusgrader och det är inte kul. Jag frös om näsan då jag var ute.
 
Däremot kan vinterväder vara snyggt på bild. Bilden ovan tog jag idag när jag var ute på ett fotouppdrag i ett smällkallt Norrland. Solen sken från en klarblå himmel och den vita snön lyste vackert på träden. Turligt nog var det endast korta stunder jag behövde vistas utanför bilen. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Vinter, foto, Norrland, Timrå
#1 - BP

Vädret uppe i norr är människoplågeri om du frågar mig. Men visst är det vackert att titta på ditt vykort framför datorn vid 22 plusgrader. Japp, det är det;-)

Svar: 22 plusgrader låter varmt, kanske till om med i varmaste laget. Här har vi knappt 20 inomhus.
Per-Anders

#2 - Lotta

Åh så vacker bild. Jag saknar verkligen solen nu :-) och det kalla beror på att alla fästingar ska DÖÖÖÖÖÖÖ!

Ha en go fredag!

Svar: Ok. Det skälet kan jag köpa.
Per-Anders

#3 - Micke

Vinterväder med snö tar sig alltid bra ut på bild..fast det gör ju även på sommarbilder med sol och grönt gräs ;)

Riktigt grann bild det där..superbt.

Svar: Om bara fyra månader är det förhoppningsvis varmt och skönt ute. Jag ser fram emot att få ta soliga bilder då.
Per-Anders

#4 - Susanne

Avskyr kyla intensivt. Vinterbilden är kanoners.

Svar: Tack!
Per-Anders

#5 - Veiken

Vackert, vackert, men hemskt hemskt om man ska vistas ute! :)

Svar: Precis.
Per-Anders