Fototriss: Vad ligger dig varmt om hjärtat?

Temat för veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss är Vad ligger dig varmt om hjärtat? 
 
Vad ligger då mig varmt om hjärtat? Ja, ganska mycket, allt ifrån att mina nära och kära ska ha det bra till rättvisefrågor ute i samhället. Och så naturligtvis vår mysiga katt. Han ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
 
Det bästa han vet är när man kliar honom på halsen. Då sträcker han ut sig och kurrar intensivt.
 
Han gillar också att sova ovanpå elementet i vardagsrummet. Där är det varmt och skönt, och där kan han ligga och njuta i timmar.
 
Veckans Fototriss är också en tävling med priser från Ving. Med Ving kan man resa till många olika länder, bland annat Tjeckien. Dit funderar jag och sambon på att åka framåt våren.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, katt, katter, foto, Ving
#1 - Aliva och livet

Fina skarpa färger i dina bilder :)
Söt katt med! :)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - jacglenphoto

Måste säga att den sista bilden blir min favorit för det ser ut som om katten är lite irriterad på dig och har bestämt sig för att " jag ligger här och stör mig inte " ... kanonbild.
Ha en kanonvecka också förstås.

Svar: :)
Per-Anders

#3 - BP

Ja den tolkningen hade jag då inte förväntat mig hos dig;-)
Men trots att jag inte gillar katter så tycker jag att ditt bidrag är kanooooon.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - B i r g i t t a

En sötnos :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Sabina

Riktigt fin katt (och bilder)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - madelein - sexbarnsmamma

Fina bilder på er söta katt!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Åke

Varma sköna bilder på din fyrfotade vän :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Kombinationen av individualism och samhörighet med människor hos dom djuren är fantastisk. Det ryms så mycket av bägge i dom.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder och jag blir alldeles varm av din tolkning (får också lite dåligt samvete för att jag själv inte gjort liknande). Den sista bilden är helt fantastisk! Kissen är underbart vacker!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Veiken

Riktigt fina bilder... Tänk att han ställer upp som modell så bra. Klart att kissen ligger dig varmt om hjärtat! :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anita - Malta

Härliga bilder på din misse som verkar må väldigt bra!! Mysigt att ligga på elementet och njuta av värmen.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Susanne

En kylig dag som gårdagen... dp skulle jag gärna varit som missen och legat länge på elementet.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anna

Men ja du detta är väl kärlek om något.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Micke

Jo..katter är kärlek om något det..fast på deras vilkor..!
Har haft katt i hela mitt liv förutom en tidsperiod av tre sammanhängande veckor då jag först tänkte..."aldrig mera katt"...det höll de nämnda veckorna...nu har vi ju tre igen...katter är livet det.

Ha så gott.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Ingalill

Underbar den sista bilden :)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Tomtan

Mysig kisse!!!!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - juanna

Vilket härligt uttryck du lyckats fånga på sista bilden. Ingen ska komma o säga att katter inte är uttrycksfulla!!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Lennart

Jag känner två katter i Uppsala. Den ena tycker om att ligga på elementet i hallen och spana ut genom fönstret på alla fåglar som flyger förbi. Den andra brukar lägga sig vid sidan om mig då jag sitter i soffan. Den lägger huvudet och ena tassen på mitt lår. Om jag inte kliar henne så trycker hon en klo in i låret.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Maria

Fina, varma bilder på cool katt.

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Mias Mix

Katter är så personliga och härliga! Fina bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Elisabeth

Vilken fin katt! =)

Svar: :)
Per-Anders

#22 - irene

Vilken katt. Han ser helt polerad ut. Vacker!

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Dagny

Fina bilder på en söt kisse.

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Carita Liljendahl

härliga bilder man får av djur
de har ju alla sina personligheter :-)

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Tortor

Fina kattbilder. Måste säga att jag gillar din efterbehandling. Det liksom lyfter bilderna till "en högre nivå"
Snyggt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Annie

Vilken sötnos! Härliga bilder också :-)

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Leenal

Så fin han är, och fina bilder också. En van fotomodell kan jag tänka mig :)

Svar: :)
Per-Anders

#28 - Lotta

Åh..vad mysigt med katt. Förstår så väl att denna fyrbenta vän ligger dig varmt om hjärtat. Jag saknar min katt som jag lämnade kvar i huset då jag flyttade. Men en tröst är att jag vet, Sallan-Brallan har det mycket bra där i det som varit hennes hem så länge hon levat och de nya ägarna tar mycket väl hand om henne.

:-)

Svar: :)
Per-Anders

#29 - Tantkalle

Tänk, att dessa katter kan stjäla våra hjärtan helt och hållet!

Svar: :)
Per-Anders

#30 - Jah Hollis

Fin katt och fina trissbilder på katten.

Svar: :)
Per-Anders

#31 - Mia

Katten kanske inte bara ligger dig varmt om hjärtat utan även ovanpå ditt hjärta ibland!? En gosig värmekälla i så fall om hen bara håller klorna inne i trampdynorna.

Svar: :)
Per-Anders

#32 - Netza - amatörfotograf och kulturhistorisk nörd

Jättefina katter!

Svar: :)
Per-Anders

#33 - Linnéa

Ljuvliga katt! Förstår att den ligger ditt hjärta nära!

Lycka till med Tjeckien!

Svar: :)
Per-Anders