Fototriss: Sött

Jag ska erkänna direkt att jag inte är mycket för sötsaker. Slemmiga, olikfärgade och kemikaliestinna godisar kan jag vara utan. Möjligen kan jag tänka mig en bit choklad - men bara en enda bit (eller två). Om jag äter flera bitar känns det bara kladdigt i munnen. Men för alla er andra som gillar sötsaker ska jag bjuda på tre riktigt söttiga bilder. Bilden ovan tog jag i eftermiddag på ett gäng blandade godisar som sambon inhandlat för fotoändamålet.
 
Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är alltså sött och bilden ovan tog jag i somras på Sundsvalls Gatufest. Bilden visar den populära godissörjan Slush som finns tillgänglig på diverse sommarfestivaler.
 
Den tredje bilden tog jag i dag. Den visar ett gäng sockerbitar som jag hällt sirap över. Kan det bli mer sött?
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100.blogg100, blogg, #blogg, foto, Fototriss, sött, godis
#1 - Eva Trillian

Riktigt sött, sött och sliskigt ;) *S*
Jättebra triss!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Åke

Läckert färgglatt och snyggt trissat! Dom där lakritsfiskarna är fina :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Läckra bilder men det är i sötaste laget! Sirap på socker, sött, sött!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - B i r g i t t a

Riktigt sött här hos dig! Sötare kan det inte bli som sagt :)
Blir godissugen och jag har lite i gömmorna ....

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Lisbeth

Bra bilder, fina färger - som alltid, P-A!
Älskar godis, tyvärr. Kan äta till jag kräks, om jag inte portionerar upp det åt mig själv före jag börjar äta. Knäppt va?!

Svar: Det låter som du är en riktigt godisälskare.
Per-Anders

#6 - Anni

Kan inte låta bli att undra vad sambon gjorde med godiset sedan, för du åt ju inte upp det ...

Sista bilden är toppen!

Svar: Jag tog ytterligare en bild där jag hällt hallonsylt över godiset men den bilden blev inte publicerad. Kan berätta att ingen i huset är sugen på syltindränkt godis.
Per-Anders

#7 - Anita - Malta

Dina rader är liksom bara mitt i prick ! Känner ju exakt likadant när det gäller godis och sötsaker. Du uttryckte det perfekt så slapp jag säga det själv. Och bilderna är ju inte direkt lockande för en sån som jag men väldigt passande till temat. Fast den sista är ju ett riktigt proffsigt foto :-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Anneli - A'la Foto

Det börjar klia i tänderna av den sista bilden! ;O) Nä, gillar inte segt gummigodis heller men jag älskar slush! Det är verkligen svalkande en varm dag! :O))

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Kaffehörnan

Vad snyggt. Vad fina bilder du tagit

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Catta

Håller med dig. Det är inte speciellt gott med snask.
Härliga bilder, och den sista är ju klockrent söt.

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Ninni

Här var det SÖTT…=)
Snyggt trissat…underbara bilder...!!

Kram Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Ingrid

Riktigt, riktigt sött!
Den sista bilden gav mig rena sockerchocken!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Lennart

Minns att jag såg Staffan och Bengt på TV en gång då jag var liten. Vad programmet hette kan jag inte komma på. I alla fall så kokade de en massa sega råttor tills det blev en smet av de. Sen använde de smeten som klister, det fäste bra faktiskt.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Linnéa

Isch! Sockerbitarna med sirap över sig bör nog bota den mest sockerberoende. Kul triss!

Ha en bra vecka!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Ingegerd

Vilken socker chock, fint

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Sabina M

Fina och goda bilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Anki-itte

Onyttigt sött bjuder du på, och jag har svårt att tacka nej.

Svar: :)
Per-Anders

#18 - KajsaLisa

En sliskig triss som följer temat. Men dom kemikaliestinna färglada sakerna gör sig bra på bild i alla fall :)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - BP

Nej du, det kan inte bli sötare - yuck;-)
Ettan: Ni köpte godis för trissen!!!! Jag brukar fota i affären så jag heller inte äter sötsaker;-)
Tvåan: yuck, yuck, yuck!
Trean: är ett fotografiskt mästerverk. Älskar bilden och förtränger vad den visar;-)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Kerstin

Här var det rejält sött. Socker och sirap-det räcker nog för att släcka allt sötsug. När jag var liten lärde min morfar mej att äta knäckebröd med sirap. Gott då men tror inte jag skulle vilja prova nu.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Carita Liljendahl

Sött och färgstarkt så det förslog. Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Tomtan

Mycket sött dära :D Skulle inte ha något emot bild 1 just nu.....

Svar: Sött var ordet.
Per-Anders

#23 - Elisabeth

Fin triss! =) Är heller inte speciellt mycket för sötsaker..

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Confessions of a Shopaholic

sista bilden är härlig :))

Kika gärna in på min triss:
http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-sott.html

Svar: :)
Per-Anders