Fototriss: Så ser det ut där jag är

Timrå, januari 2013. Tre bilder som visar hur det ser ut här idag. Första bilden visar ett gäng skidor vi var uppe och hämtade på vinden. De ska användas vid en kommande fjällresa.
 
Spår i snön från någon form av fågel (tror jag).
 
Idag mötte vår julgran sitt obevekliga öde. Sambon klippte av grenarna och slängde ut den genom altandörren. Ett sista foto och sedan adjöss med den här julen.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Timrå, Fototriss, vinter, snö, julgran, foto
#1 - Tinaspicture

Mycket snö har ni och fin triss blev det :)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - jacglenphoto

Här var det snö ja ... längesen vi såg snön härnere - eller vi hade antagligen gärna haft lite snö men nu är ju nästan våren här känns det som ... och då är det ännu länge kvar ..
Ha en bra vecka.

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Dags för julgranen att åka ut och nu återstår jobbet med få bort barren! Fin vintertriss!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Nukke

Yikes, stackars lilla julgran. Och snö har ni också och ni skall till fjällen. Bra bilder !! Ha så trevlig söndag !!!!!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Du glömde en kula, men jag känner på mig att det är meningen. Fin snöig triss.

Svar: Precis. Kulan ingick i bildidén.
Per-Anders

#6 - Åke

Granen påminner om den som stod i Wifsta centrum :)

Svar: Den blev tydligen också beskuren, fast lite tidigare än beräknat.
Per-Anders

#7 - AnnaKK

Vad gulligt att ha en egen liten skidstadion i trädgården åt småfåglarna! :-D

Vår julgran skulle också behöva ut nu - men ingen verkar vilja ta i den... <:-I

Svar: Jag har en handlingskraftig sambo som tog tag i saken.
Per-Anders

#8 - Tantkalle

Tycker om de färgglada skidorna i den blåvita snön! Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - jSteffe och Ingrid

Fina vinterbilder på snö som snö ska se ut, nämligen vit och inte gråsmutsig som här i Stockholmstrakten. Fina färgklickar också i bilderna!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Mormor

Flott triss. Likte fuglesporene, nesten best.
Ha en deilig søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2013/01/13/her-var-det-sol/

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Micke

Skidor ja..funderar på att köpa ett par längdskidor till nästa vinter..något jag velat göra några år nu men inte kommit mig för ännu...frågade frugan här om hon var intresserad..ja..kanske sa hon...annars så har jag ju nån som kan mata mig med blåbärssoppa i spåret...!

Ha de gött.

Svar: Mina skidor på bilden köpte jag begagnade för några hundralappar, inklusive stavar och pjäxor. Fast jag åker inte så ofta. Högst en gång om året när vi är på fjällsemester.
Per-Anders

#12 - akson

Längdskidorna framme, så klart när ni bor i denna omgivning! Här på Österlen är det inte ens lönt att plocka fram skidorna.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Jah Hollis

Ja, det verkar vara riktigt vintrigt däruppe. Och i dag är det Knutsdagen, så det passar ju att granen har åkt ut.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Veiken

Oj, så mycket snö - vi har ingen alls där jag är!
Gillar din triss!

Svar: Tack!
Per-Anders

#15 - Agneta

Fin snöig och vintrig triss!!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Kaffehörnan

Vad läckra bilder

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Sabina

Fina färger :)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Anna-Lena

Gillar särskilt bilden med skidorna.... eftersom jag just har kommit hem från en skidtur...
Spåren från fågeln är också bra.
"Åsså" var det ju den där julgranskulan... men den har jag redan läst svaret på.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Misswhatsit

Fina vinterbilder! Härligt med en fin skidtur:)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Lena och Tommy

Härligt vintriga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Beppan

Riktig vinter hos dig också ser jag!
Fjällresa på gäng - trevligt!!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Gärdsmygen

Lika roligt som det är att ta in julgranen, lika skönt är det att slänga ut den!

Svar: Precis. Så är det.
Per-Anders

#23 - BP

Timrå, januari 2012 skriver du. Ska jag utgå ifrån att du gjorde precis samma saker ifjol eller;-)
Gillar ettan, den ger mig en färgklick!

Svar: 2013 ska det naturligtvis vara. Tack för att du uppmärksammade det.
Per-Anders

#24 - Selma

Mina gamla skidor slarvade mina barn bort. Jag borde absolut köpa nya.

Svar: För några hundringar får du fina begagnade.
Per-Anders

#25 - Lennart

Säger det igen, vilken härlig vinter ni har där i norr. Här ligger det just nu bara en skvätt pudersocker på marken.

Svar: Nja, vet inte om den egentligen är så härlig. Idag har det varit 15 minusgrader och det var inte så mysigt.
Per-Anders

#26 - Lissen

Vad vintrigt vi har det Per-Anders.
Man behöver egentligen inte åka till fjällen.

Men det ska jag också :-)


Svar: Jag har hört att det är mindre med snö i fjällen än här vid kusten.
Per-Anders