Träden får ge vika för en skatepark

På gräsmattan utanför byggnaden där jag jobbar blev idag ett gäng träd nedsågade. På ytan där träden stod ska det under sommaren byggas en skatepark i betong. Helt ok, tycker jag.
 
Visst var området med gräsmattan och de lummiga träden bredvid Selångersån en ganska mysig plats, men träden var i dåligt skick så det var nog nödvändigt att de blev nersågade. En skatepark kan säkert bli ett trevligt inslag i stadsbilden som kan skapa liv och rörelse i Sundsvall.
 
Kanske skaffar jag mig en skateboard. Det kan vara skönt att få röra på sig lite på lunchrasterna. 
 
Bilderna tog jag idag, måndag. 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100, Sundsvall, skatepark, skateboard
 
#1 - Mona

Har dom plockat bort dom där nedkastade röda kuberna? Har dom verkligen fått ge vika för en skatepark?? Tjohoooo säger jag då!!

Svar: Jag tror inte de röda betongkuberna är bortplockade. Jag såg idag att en av dem var överkörd av skotaren som tog rätt på de nedsågade träden. Jag ångrar att jag inte bad att få ta rätt på kuberna. Skulle varit snygga här hemma på villatomten.
Per-Anders

#2 - BP

Säger bara b e t o n g!!! Mums! Hoppas du visar bilder sedan när rampen är klar:-)

Svar: Ja, det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
Per-Anders