Min inre röst talade till mig

Måndagar - den stora tröttdagen.

När jag kom hem från jobbet igår eftermiddag var jag jättetrött. Efter att jag ätit middag somnade jag på stolen vid köksbordet. När jag en stund senare vaknade hade jag tippat framåt och nästan hamnat med ansiktet i tallriken. Jag reste mig och stapplade iväg till vardagsrumssoffan där jag somnade igen.

Efter en halvtimme vaknade jag av att en mystisk röst inom mig sa: "Per-Anders, greppa din iPad och ladda ner appen Garage Band, ty den appen kommer att ge dig mycken glädje".

Yrvaken och smått chockad fann jag ingen annan råd än att följa den mystiska röstens uppmaning. Och visst hade rösten rätt. Garage Band är en riktigt cool app.

Med Garage Band kan man skapa musik med hjälp av en rad olika instrument, inbyggda i appen. Man kan även ansluta en riktig elgitarr, eller elbas, till iPaden och med hjälp av olika inställningar i Garage Band få fram en himla massa coola ljud.
 
Nu har jag inte längre tid att vara trött på kvällarna.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om måndag, trötthet, musik, iPad, Apple, Garageband, #blogg100, Blogg100
#1 - Mona

Å så lär du väl underhålla andra också kan jag tro. Förväntar mig en rapport.

Svar: Det blir en ljudlig rapport.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Kan känna likadant ibland, men ibland måste man ta sig tid att vara trött och det går att njuta av det med.

Svar: Få saker är så skönt som att vila i soffan efter maten.
Per-Anders

#3 - Lotta

Hahahaha...den var bra! Då har du lite att leka med nu när ögonlocken känns tunga :-)

Svar: Precis.
Per-Anders

#4 - Veiken

Det finns väckarklockor och väckta klockor! :)

Svar: Just det.
Per-Anders

#5 - BP

Maken min kunde ha skrivit det inlägget - minus garage band så;-)

Svar: Ok. Det är skönt att ha en inre röst som ger en goda råd.
Per-Anders