Looking thru the kattens öga

 
Vår katt brukar inte vara så pigg på att bli fotograferad. När jag kommer nära honom med kameran så nosar han ett snabbt ögonblick på objektivet och sedan springer han iväg. Det verkar nästan som om han förstår att jag tänker fotografera honom.
 
Men ibland händer det att han ligger still, vilket antagligen beror på att han är trött och inte orkar resa på sig. Då fotar jag järnet. Det hände härom dagen och då passade jag på att ta riktiga närbilder på hans ena öga. Bilden ovan blev förvånansvärt skarp.
 
Om man tittar noga ser man mina fingrar (och till och med en skymt av kameran) som speglar sig i hans öga.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100, blogg100, foto, katt
#1 - Lotta

Häftig bild! Det hade jag aldrig kunnat göra med vår katt Sallan-Brallan. Så fort kameran kom fram stängde hon ögonen.

Svar: Sallan-Brallan. Kul namn på en katt.
Per-Anders

#2 - Mona

Kan nästan säga att hon/han ger dig onda ögat.

Svar: Fast egentligen har han ett gott öga till mig.
Per-Anders

#3 - Catta

Häftig bild.
Visste man inte att det var en katt så kunde man nästan tro att det var nåt riktigt läskigt djur.
Jag tänkte nån stor reptil först, men dom har ju inte päls kom jag på.

Svar: Kanske en Avatar?
Per-Anders

#4 - Beate

Riktigt lyckat! Undrar om stackars katten fick kattmigrän efter att ha tittat in i blixterna när du plåtade järnet;-)

Svar: Blixten..? Jag använder nästan aldrig blixt. Då får man bara en massa oönskade ljuseffekter. Befintligt ljus är oftast det bästa.
Per-Anders

#5 - Veiken

Så himla bra fotat, även om modellen gjorde sitt bästa! :)

Svar: Modellen var samarbetsvillig den dagen.
Per-Anders

#6 - kalebass

Gratulerar till en fin bild. Skärpan är verkligen superb. Med lite andra färger skulle den kunna passera som blicken från en örn.

Svar: Tack!
Per-Anders