Jag har makten över ljuset

 
På gräsmattan, bredvid vår villa, står en liten stuga. Den är knappt en meter hög och vi fick den på köpet när vi flyttade hit för sju år sedan. Inne i den lilla dekorationsstugan finns belysning som man kan tända med en fjärrkontroll. Jag bukar stå i köket och tända och släcka ljuset i stugan. Det är skitkul! 
 
Kanske bor det knytt eller några andra naturväsen inne i stugan som vi inte känner till. Who cares? Jag har i alla fall makten över deras belysning.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om makt, ljuset, villaliv, villaidyll, #blogg100, blogg100
#1 - Beate

Älskar det där lilla huset! Ser ut som ett dockhus, men är troligen en frigebo eller?!
Åsså har du redigerat huset på ett suveränt vackert sätt! Snyggt!

Svar: Nej, jag har inte redigerat bilden mer än ljusat upp den lite. Det är ett litet hus med en lampa i.
Per-Anders

#2 - Lennart

Jag har två fjärrkontroller till mina lampor i mitt lilla hem. Jag bor bara i en 2:a men det duger åt mig, jag har inga stora krav och så är jag tyvärr singel. Det är så skojigt att sitta i soffan eller ligga i sängen och knäppa på knapparna för att tända och släcka mina lampor kors och tvärs. Ibland undrar jag om det står någon/några utanför och tittar på. I så fall undrar jag vad de tänker?

Svar: Jag håller med dig. Det är kul att tända och släcka lampor med fjärrkontroll.
Per-Anders