Gör som Yoko - visa världen ditt leende

Kollar runt lite bland bloggar som deltar i #blogg100. Hamnar hos Kulturellan som skriver om Yoko Ono som fyllde 80 år veckan. Yoko Ono är kanske mest känd för att hon var gift med John Lennon men hon har ju faktiskt en egen karriär också, som konstnär. Konstnärsskapet har hon utövat både före och efter hon träffade Beatlesstjärnan. 
 
När jag läste i media att Yoko Ono kommit upp i den aktningsvärda åldern av 80 år hajade jag till lite. "Är hon verkligen så gammal", tänkte jag. Eftersom hon var sju år äldre än John Lennon borde han alltså ha varit 73 år om han fortfarande varit i livet. Tiden går...
 
Yoko håller fortfarande kvar vid sitt budskap om fred och kärlek, vilket hedrar henne. Hennes senaste projekt är #smilesfilm som handlar om hur trevligt det är när man delar med sig av sitt leende. På videoklippet ovan uppmanar hon oss att dela med sig av ett leende på Instagram och tagga bilden med #smilesfilm. Självklart är jag på. Mitt leende kan beskådas här
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100, blogg100, Yoko Ono, #smilesfilm, Instagram, John Lennon, smilesfilm, #nätkärlek
#1 - KajsaLisa

Helt otroligt att hon är så gammal. Hur bär hon sig åt ? Tror knappast det är den typen som tar till kniven för att lösa det. Har du inte funderat själv på att hänga på #Blogg100 ?

Svar: Jag har hängt på #blogg100 from the very begining, typ.
Per-Anders

#2 - BP

Å där hajade jag till - precis som du när jag började läsa ditt inlägg.
80 år - man börjar bli gammal;-)

Svar: Innan man vet ordet av är man 80 år.
Per-Anders

#3 - AnnaKK

Jag väntade på att hon själv skulle dra till med ett hästgarv i filmen - men det kom ju aldrig? Kanske hade löständerna trillat ut då...? ;-) (Nädå!! Hon är verkligen supersnygg och välbehållen för att vara 80 - hon ser ju nästan ut att vara yngre än mej, som bara lite knappt är halvvägs mot den aktningsvärda åldern).

Svar: Yoko ser nästan fräschare ut som 80-åring än på bilder från då hon var 50.
Per-Anders