Det blev ingen bärs med Robert Aschberg

 
Min önskan var att få ta en öl med Robert Aschberg. Men jag stöp på mållinjen. 
 
För typ en vecka sedan såg jag att stiftelsen Expo puffade för sin sida på Facebook. Vid det tillfället hade sidan typ 8000 likes men ville komma upp till 10 000. För att nå den siffran lockade man med att den som blev den 10 000e att trycka på "gilla" skulle få chansen att dricka en öl tillsammans med Robert Aschberg. 
 
För den som inte vet det är Robert Aschberg ansvarig utgivare för tidningen Expo som skriver om främlingsfientlighet och rasism. Självklart ville jag ta en öl med Robban och snacka lite främlingsfientlighet med honom. Därför tänkte jag vara lite kylig och avvakta med min gillatryckning tills antalet började närma sig 10 000.
 
Idag kollade jag på Exposidan och konstaterade att den fått 10 360 likes. Shit också. Jag var alltså för sent ute. Det blev ingen bärs med Robert Aschberg för min del. 
 
Men om jag fått chansen att ta en bärs med Robert Aschberg, då skulle jag ha sagt följande: 
 
"Vi måste alla hjälpas åt att motarbeta främlingsfientlighet och rasism".
"Mångkulturella influenserna berikar vårt samhälle". 
"Om Sverigedemokratern får en reell politisk maktsituation efter nästa val hamnar Sverige i ett närmast katastrofalt läge".
"Vi som bryr oss måste visa att vi är fler än de som hatar". 
 
Men egentligen spelar det inte så stor roll att jag missade bärsen med Robert Aschberg. Jag fick ju säga det jag skulle ha sagt här på bloggen istället.
 
Frågan är bara vilken sorts öl jag missade. Tänk om det var en Karhu. Då blir jag sur.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Expo, rasism, antirasism, pk, #blogg100, blogg100, sverigedemokraterna, sd, robert aschberg, öl, bärs
#1 - BP

Ja du Robban! Jag träffar på honom då och då om man säger så;-)
Senast jag såg hinom för någr somrar sedan var på Kabysseb på Hotell Vaxholm. Han var stupfull och rent motbjudande.
Så - var inte ledsen för den uteblivna ölen. Robban är en helt annan person irl än på tv - tyvärr.

Svar: Ok. Men kanske ett möte med honom skulle kunna ge inspiration till ett intressant blogginlägg.
Per-Anders

#2 - BP

Oooooops, det blev en himla massa stavfel i min föregående kommentar. Borde lära mig att jag INTE kan skriva utan att titta på tangentbordet. Sorry!

Svar: Fast det där är ju en vanesak. Om man tränar mycket så kan man till slut skriva utan att titta på tangenterna.
Per-Anders