Fototriss: Färgstarkt/färgglatt

Veckans tema hos Fototriss är färgstarkt/färgglatt. Min första bild har jag tagit på några av alla de ljus som min sambo har. Hon gillar ljus. Färgglada ljus.
 
När det gäller att hitta något som är färgglatt går tankarna ganska snabbt till blommor. Sambon upplyste mig dock om att det inte är helt lätt att hitta blommande blommor på vintern så det fick bli konstgjorda blommor i stället. Men färggranna var de i alla fall.
 
Idag var sambon och jag ute på en liten shoppingtur på det närbelägna shoppingområdet Birsta. Där köpte vi bland annat en förpackning färgglada påsklämmor.
 
Veckans Fototriss är även en tävling med chans att vinna fina priser hos Ving.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, färgglatt, färgstarkt
#1 - Anneli - A'la Foto

När jag ser den här trissen får jag massor inspiration om att göra ytterligare en färgtriss! Fint tolkat med mycket färg!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Sami

Hej Per-Anders
Vad fin triss du har skapat. Älskar rött!
Fint =)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Helena på Fototriss

Härligt färgstark triss! Vill bara tipsa om att din Ving-länk inte fungerar, det har kommit med en annan adress i länken, så du behöver korrigera det för att kunna vara med i tävlingen :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Helena på Fototriss

Härligt färgstark triss! Vill bara tipsa om att din Ving-länk inte fungerar, det har kommit med en annan adress i länken, så du behöver korrigera det för att kunna vara med i tävlingen :)

Svar: Jag har fixat länken nu. Tack för påminnelsen.
Per-Anders

#5 - Tantkalle

Härlig triss med mycket färger och fina bilder som jag blir glad av!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Du lyckas om och om igen! Mycket härliga färgstarka med färglada motiv! Du jag passerade "djävulsdalen" igår, det fick bli plattan i botten och fara förbi ;)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - jonna d

Verkligen färgglatt och jag gillar den sista bilden starkt. Bra fotat.
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Steffe och Ingrid

Härliga färger, kul tolkning av temat

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Ulla Laiho

Fint med färgerna som löper som en genomgående "röd" tråd trots olika motiv!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Linnéa

Härligt färgsprakande triss, kul idé med påsklämmorna. De blev ju riktigt spännande.

Ha en riktigt god jul!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Gunvor

Härigt färgglad triss! Ohh va mycket det finns som är fägglatt bara man hittar det.. som du gjorde.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Vilka härliga färger du fått till. Mittenbilden är den som tilltalar mig mest.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Annette

Här var det mycket färg - snyggt! Till och med påsklämmorna blev snygga ur den vinkeln :)

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Gammelsmurfen

Här var det granna färger minsann:-)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Pysselfarmor

Det var färggranna klämmor du/ni hittat....jag har funderat på detta med påsklämmor - ett värdsligt problem ;-)
de är ungefär som sockorna i tvättmaskinen - försvinner vartefter...?? Jag undrar vart de tar vägen.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Freja

Vilka härligt färgglada bilder du visar!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Veiken

Härliga färgglada bilder! Jag gillar dessa starka färger!
Svar: Jag har fått en del kommentarer om gubben i min triss. Jag kommer att lägga in några bilder till på honom i olika vinklar!Typ, imorgon! :)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Violen på Brandholmen

Härligt omväxlande färgstark och färgglad triss! Har aldrig tänkt på att påsklämmor är så färgglada! Ljusbilden blir en klar favorit idag, sprider ett milt behagligt sken i vintermörkret!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - En plats i solen

Vilken härlig triss du bjuder på! :)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - BP

Tack för den färgterapin i vintermörkret! Trean får bli min favo:-)

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Var Dag ett Äventyr

Snyggt att hitta så färggranna motiv av fota.

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Lotta

Vilka glada härliga färder i din fint varierade triss!

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Mia

Japp, färgstarkt och vackert!

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Stare Ström

Vilken lyckad triss på saker i ens omgivning!

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Anna-Karin

Färgglatt var ordet ;). Snyggt trissat på temat!

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Meta

vad härligt det är med färggranna saker i ett hus Fin triss.
ha en fin vecka
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Rantamor på näthinnan

Oj här var det verkligen färgstarkt och kreativt tänkt,
hur skulle man annars komma på att fotografera påsklämmor just ???

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: :)
Per-Anders

#28 - Nett

Underbara bilder, gillar den första skarpt :)

Svar: :)
Per-Anders

#29 - Erika

Du har en klok sambo, det är onekligen svårt att hitta blommor i full blom den här tiden på året. Men du fick ju ihop en grym triss ändå! Och som den ljusälskare jag är så blir ju första bilden min favorit förstås ;)

Svar: :)
Per-Anders

#30 - Jah Hollis

Det var fina och klart färgstarka bilder i din triss.

Svar: :)
Per-Anders

#31 - Hanna

Fina färgglada ting. Måste säga att din sambo har bra smak, ljusen är jättefina!

Angående graffitin hos mig så målas allt över efter som. Inget blir kvar, bara om man fotar det som jag gjort.

Svar: :)
Per-Anders

#32 - Anita - Malta

Kan det bli så mycket mer färg än här hos dig ? Ljusen i sin mångfald är underbara. Blommorna som inte lever är vackra och påsklämmorna blir lite som pricken över i:et ;-) Själv fotade jag ett par färgglada klädnypor men de fick inte riktigt plats ;-) Lycka till i tävlingen !

Svar: :)
Per-Anders