Yohio - framtidens Lönnå?

 
Det är förmiddagsfika på jobbet och samtalet kommer in på Allsång på Skansen. Jag har förstått att Allsång på Skansen är ett populärt TV-program och just den här morgonen, vid just det här fikabordet, känns det som om alla andra svenskar utom jag brukar se det programmet. I princip samtliga runt bordet stirrar nämligen på mig och utbrister upprört: "Va? Brukar inte du se Allsång på Skansen?".
 
"Nej", säger jag. "Måste man det?"
 
Vid Allsång på Skansen kvällen innan denna förmiddag var en av artisterna Yohio, Sundsvalls senaste kändis. Runt bordet pratar vi om hur imponerande det är att han trots sin ungdom redan blivit superkändis, inte bara i Sverige utan framför allt i Japan. Vi enas om att han är duktig att sjunga och ger ett proffsigt intryck på TV.
 
Så säger någon: "Undrar hur han kommer att utvecklas som artist och som människa. Han är ju så ung och har troligen en lång karriär framför sig. Kommer han att klara pressen?"
 
En intressant fråga. Kanske slår han igenom worldwide och blir en firad stjärna välden över. Kanske återvänder han, efter många år i rampljusett, till Sundsvall och blir en ny Kjell Lönnå (som är en av Sundsvalls mer kända personligheter med många TV-program och körarrangemang bakom sig). Kanske får vi då uppleva Yohioton i GA-kyrkan med paljetter på altaret och rosatonade snödrivor. Kanske...
 
Längre än så kommer vi inte i spekulationerna denna förmiddag. Fikarasten är slut och jobbet väntar.
 
Bilden tog jag för någon vecka sedan under Yohios konsert på Konsertfesten i Sundsvall. 

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om Yohio, Lönnå, Sundsvall
#1 - BP

Älskar Yohio! Han verkar stå med båda fötterna på jorden den killen. Han har hittat sin nisch och det är så himla kul att han uppträdde på festivalen som du - med hel rätt - sågade annars.
Å WTF är Kjell Lönnå ;-)

Svar: Va..? Känner du inte till Kjell Lönnå? Han är ju världskändis. Åtminstone i Sundsvall.
Per-Anders

#2 - Börje Andersson

Ovanligt intressanta fikaraster ni har. Ja, jag menar allvar.
Det är väl i Japan Yohio har sin största fan club, enligt honom själv i alla fall.
Han har säkert en framtid som artist här hemma också. Men han retar många äldre med sitt utseende. Alltid något.

Svar: Jag tycker han är ganska harmlös. Gissningsvis blir en fortsatt satsning på Japan mer lönsam än i Sverige.
Per-Anders

#3 - Mia

Jag gör dig sällskapet i gruppen som inte tittar på Allsång på Skansen eller vad det nu heter... :-)

Svar: Kanske dags för en Facebookgrupp? "Vi som inte tittar på Allsång på Skansen".
Per-Anders