En tusenfoting på bild

 
En tusenfoting på promenad över den asfalterade parkeringen. Jag låg på magen och fotograferade. Jag är ingen expert på tusenfotingar men jag tror att det finns flera olika arter i olika storlekar. Detta exemplar var ovanligt stor för att vara tusenfoting, typ 3 - 4 cm. Dessutom hade den gula fötter och mycket hår. 
 
One cool guy.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Tusenfoting
#1 - BP

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Du låg på mage - grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Nej fy f*n har ju småkrypsskräck. Men bilden blev fin grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Svar: Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Försökte räkna men gav upp. du har säkert rätt. Kul bild.

Svar: Den är ganska söt tycker jag.
Per-Anders

#3 - Catta

Häftig bild.
Jag kanske skulle ta med kameran på en promenad och slänga mig ner på marken här och där och fota intressanta saker. Bilderna blir så mycket mer "levande" då :)

Problemet är väl sen att ta sig upp.

Svar: Bra idé. Med makroläget på upptäcker man en ny värld.
Per-Anders

#4 - Kenneth

durt med skor bara :)

Svar: Det kanske är gula stövlar den ha på sig.
Per-Anders

#5 - Micke

Jo..brukar hitta en del sådana på fotbollsplanen på jobbet..det och larver..blivande fjärilar...brukar hjälpa dem över planen så ingen trampar ihjäl dem..ungarna tycker jag är konstig ;)

Ha de bäst nu.

Svar: Helt rätt. Man ska vara snäll mot djuren.
Per-Anders