Business as usual

 
Idag har jag jobbat första arbetsdagen efter semestern. Det kändes oväntat okej. Jag lyckades ta mig i säng hyfsat tidigt igår kväll, jag tog mig upp ur sängen imorse bara en halvtimme senare än jag tänkt, och det gick betydligt bättre än jag trodde att sitta inne på ett kontor en hel dag trots vetskapen om att det var 25 grader varmt och solsken ute. Kanske tyder det på att jag haft en bra och avslappnad semester och nästan kände mig inspirerad att börja jobba igen.
 
Utanför mitt kontorsfönster pågår sedan några månader bygget av en skatepark. De som bygger parken verkar också ha semester för inte mycket såg ut att ha hänt där under mina semesterveckor. Några jordhögar, ett par grävmaskiner och ett staket vara det jag såg när jag tittade ut genom fönstret idag (bilden ovan). Ungefär likadant såg det ut för tre veckor sedan. Det ska bli spännande att se vad som händer härnäst - och när.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Semester, skatepark
#1 - BP

Genomlevde din känsla för en vecka sedan och håller helt med - helt ok, inte mer och inte mindre.
Kul att de anlägger en skatepark utanför ditt kontor, minns ditt tidigare inlägg. Bloggade för några dagar sedan om Täby kommuns nya skatepark. Å det är så himla kul att se alla ungdomar som roar sig där. Vilken toppen utsikt du kommer att få:-)

Svar: Ja precis.
Per-Anders

#2 - Åke

Kul att det händer grejor i city! Men jag tycker kajen uppströms behöver rustas upp rejält. Den är fallfärdig på många ställen, åkte uppöver där med båt förra veckan.

Svar: Jag läste nånstans att det var på gång.
Per-Anders

#3 - Jessica Högberg

Har man haft det härligt kan det nästan vara skönt med rutiner;)
Kommer väl hända desto mer utanför fönstret om det blir skatepark=))

Svar: Troligen blir det så. Men det blir kul tycker jag.
Per-Anders

#4 - Kenneth

Fin utsikt från jobbet :)

Svar: Ja precis.
Per-Anders