Tejp - när katten själv får välja

Jag tror vår katt är lite knäpp. Av någon konstig anledning gillar han att äta tejp. Och varje gång han ätit en bit tejp så kräks han. 
 
För det första kan jag inte förstå varför han tycker tejp är gott. Jag har aldrig tidigare stött på någon levande varelse, varken mänsklig eller djurlik, som gillar att äta tejp. För det andra kan jag inte förstå varför han fortsätter att äta tejp eftersom det alltid får till följd att han kräks efteråt. Han borde ju trots allt se (efter att ha gått igenom samma procedur; äta tejp - sedan spy, typ fem gånger nu) att det finns ett mönster där. 
 
Ikväll var det dags igen. Jag satt i vardagsrumssoffan och höll just på att somna när jag hörde hur katten rusade omkring på golvet och jamade högljutt. Så rusade han in under köksbordet där han kräktes upp en brunaktig sörja. Troligen har han ätit på en bit packtejp som hängde lös från en kartong som står i hallen.
 
På bilden ovan hämtar vår katt igen sig efter kvällens tejpäventyr.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, katter, husdjur
#1 - Mona

Och ser ut att undra varför du inte stoppade honom från att äta tape!!

Svar: Jag satt i soffan och sov.
Per-Anders

#2 - Ingela

Jisses
hihi, Mona, ja du har en poäng där ;o)

Men katter är ju speciella, du såg väl den här videon på FB?? PA:
https://www.facebook.com/photo.php?v=108384029362445

rör inte min dammsugare! (finns i min logg om inte länken funkar)

Svar: Ska kolla på videon sedan.
Per-Anders

#3 - BP

Hahaha:-)
Bäst att du tejpar för hans mun med gaffatejp, då...
Men han vet uppenbarligen att han inte ska spy i vardagsrummet;-)

Svar: Nja, han kräktes i vardagsrummet för några veckor sedan.
Per-Anders

#4 - Aliva och livet

Mina katter är tokiga i tejp de med, men de äter inte upp den, de bara slickar på den till förbannelse. Det verkar vara en sann delikatess.
Råkade förresten se på "fejjan" att du fyller år, så grattis på födelsedagen :)

Svar: Tackar!
Per-Anders

#5 - Micke

Vår ena katt spydde från toppen av vår bokhylla en dag..rakt ner över datorer..datorbord..golv och tangentbord...fast han äter inte tejp ;)

Knepigt det där...kan vara nåt med det klibbiga där som lockar..vem vet ?

Ha så fint iallafall och göm tejpen :)

Svar: Jag har gömt all tejp jag hittat.
Per-Anders

#6 - carina

Kanske i brist på kattgräs. Min tuggar i sig bitar av plastpåsar och julklappssnören, alldeles som hon vill kräkas.

Svar: Kan vara så. Kanske katten har hårbollar i halsen han vill få ut.
Per-Anders