Resultatet blev 13 millimeter

I veckan var jag hos min favoritfrisörsalong och fick håret klippt. Vanligtvis brukar jag vara väldigt nöjd efter mina besök där, och jag vill betona att jag inte är direkt missnöjd nu heller, men den här gången tycker jag faktisk att håret blev lite väl kort. 
 
Okej, jag sa att jag ville ha håret kortklippt. Men att det skulle innebära att frisörtjejen i fråga skulle ställa in hårtrimningsmaskinen på 13 millimeter och sedan göra processen kort med allt mitt hår var inte riktigt vad jag hade väntat mig. Men så blev det.
 
13 millimeter. Så korthårig tror jag aldrig jag varit tidigare i livet. 
 
Men det är ändå helt ok. Visst, eftersom mitt hår är väldigt glest längst upp på huvudet så ser det lite tunt ut. Men jag betraktar det som ett kortsiktigt problem. Håret växer ju snart ut igen. 
 
Och nästa gång jag besöker min favvosalong ska jag be att få en hårlängd på typ 17 millimeter. Det skulle kännas klart bättre. 
 
Jag har faktiskt tagit en bild på min nya frisyr. En extreme close-up, som vi säger i fotobranschen. Kort och glest ska det vara i år.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om hårmode, hårkonst, blogg100, #blogg100
#1 - BP

Väldigt glest mellan hårstråna, men helt ok tycker jag:-)

Svar: 👍
Per-Anders

#2 - Annelie Esséus

Hahahahahahaha, superhärlig close up! Igelkott...

Svar: Tunntaggig igelkott.
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Bara 13 mm, men det ser ju lite halvpunkigt ut i alla fall :)

Svar: 👍
Per-Anders

#4 - Lotta

Mycket lättare med kort hår, slipper kamma och hålla på bara att rufsa till :-)

Svar: Att slippa kamma sig är en fördel.
Per-Anders

#5 - Veiken

Jösses, vad fick du betala för ett maskinklipp?
Jag kör maskinen på 4mm på gubben och 5mm på ett av barnbarnen -och jämnar sedan kanterna runt om helt gratis! :)

Svar: Jag betalade 170 kr.
Per-Anders

#6 - Mia

hehe... nya outlooken... eller vad det nu kan heta med inneorden...

Svar: Outfit, kanske.
Per-Anders