Mitt första minne i livet är klart och tydligt



Sundsvalls Tidning är en ganska ok lokaltidning här i regionen. Tidningen har ofta läsvärda reportage i del 2 på helgerna och bra uppdatering av nyheter på nätet.
 
Men de dagliga tyckarna på sista sidan är ofta mer än lovligt hjärndöda. "Vad är det längsta du har åkt på skidor?", "Vad åt du till frukost i morse?" och "Vad är det bästa med Yohio?" är några exempel på frågor som STs journalister går ut på stan och ställer till Sundsvallsborna.
 
Härom dagen var frågan "Vilket är ditt första minne?"
 
Jag önskar nästan att jag var en av dem som fick frågan den dagen. I så fall skulle jag ha svarat: "Det var en torsdagskväll vid halv niotiden för snart 55 år sedan som jag plötsligt kände hur någon grep tag i mitt huvud. De två okända händerna drog kraftigt i mitt huvud och plötsligt såg jag dagens ljus för första gången. Jag minns det som om det var igår."
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, Sundsvalls Tidning, tyckare
#1 - fotobrus.se

:-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Micke

haha..ja sjuttan...sådan där frågor..får "kamratpostenvibbar" härju...hehe.



Sv: Riktigt god var den..3 för en tia..gott gott. :)

Svar: Jag rycker det känns mer naturligt med frågor relaterade till det som skrivs i tidningen.
Per-Anders

#3 - AnnaKK

Ha-Ha!

Det är tyvärr inte bara i den tidningen man låter journalisterna traska runt på stan och ställa dumma frågor till folk... (Fast det kanske är typ prao-elever som får de uppdragen förresten!? Ska kolla den saken lite närmare vid tillfälle - fast jag har för länge sen slutat att läsa den spalten...)

Apropå din bild (om det nu är ett rymdmotiv??), så är ett av mina tidigaste minnen från månen 1969! :-D (Ja, tv-sändningarna därifrån alltså...)

Svar: Jag minns också TV-sändningen från första månlandningen 1969. Man bröt lektionerna på skolan och alla eleverna samlades i TV-rummet för att titta på sändningen.
Per-Anders

#4 - BP

Hahaha! Det svaret var klockrent!
Suverän bild förresten - är det så du minns dagens ljus för 55 år sedan;-)

Svar: Jag minns t.o.m blicken från barnmorskan.
Per-Anders

#5 - Mia

hehe... jo, mycket dumt kommer från journalister ibland. Andra gånger klokheter. Jag tror att de oftast får negativ kritik när de verkligen gör sitt jobb, granskar! Många läsare vill ha litet puttinuttigt... varför har det blivit så!??

Svar: Bra fråga. Själv föredrar jag granskande journalistik.
Per-Anders

#6 - Mia

PS! Förbaskat tjusig bild!

Svar: Tyvärr har jag inte tagit den själv utan snott den från nätet.
Per-Anders

#7 - Annelie

Hahahahahaha, du är allt lite galen va?!

Svar: Kanske. Men jag mår bra.
Per-Anders