Jag är Kurt Russels lookalike

Frågan har bränt i mitt inre länge nu. Jag kan betona att det inte handlar om någon sorts wannabenoja eller allmänt högmod, utan bara enkel nyfikenhet. Jag vill ju liksom bara veta: Är jag någon kändis lookalike?
 
Nu har emellertid chansen kommit att få svar, detta tack vare appen MyHeritage.
 
MyHeritage har flera funktioner. Förutom att bygga egna släktträd kan man också ladda upp bilder på sig själv och låta appens inbygda system leta efter kändisar man är porträttlik. Jag provade med flera olika porträttbilder på mig själv och i det här inlägget tillkännager jag resultatet.
 
Bilden ovan visar att jag till 62 procent är lik Kurt Russel. Se där! En riktig kändis. Fast jag är inte helt säker på vad han är känd för. Jag tror han är skådis.  
 
Nästa försök resulterade i att jag till 59 procent är lik Benoit Mandelbrot, polskfödd fransk-amerikansk matematiker av litauisk-judisk härkomst. Enligt Wikipedia var han grym på fraktal geometri. Själv hade jag aldrig hört talas om honom.
 
Paul Nyrup Rasmussen, dansk sosse och under några år statsminister i Danmark. Min första lookaliketrofé.
 
Den här bilden tyder alltså på att jag är en kvinnas lookalike..? Betyder det att jag är androgyn? Sharon Den Adel är popstjärna från Nederländerna.  
 
Pierluigi Collina, italiensk fotbollsspelare. Vet inte om jag blir så smickrad. Karln ser ju inte riktigt klok ut.
 
MyHeritage kan laddas ner från AppStore och från Android Google Play.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om lookalike, blogg100, #blogg100, iPhone, Android
#1 - fotobrus.se

Kurt Russel känns ganska tam om man jämför med dig på ditt foto. :-)

Svar: Bilden på mig tog jag när jag rakat mig med rakhyvel (för första gången).
Per-Anders

#2 - BP

Ursäkta - bara en (viktig) rättelse: Pierluigi Collina är inte en italiensk fotbollsspelare utan var en av världen duktigaste fotbollsdomare. Han dömde bland annat VM-finalen 2002 mellan Brasilien och Tyskland.
Så det så;-)
Tycker nog att du är mest lika Mandelbrot och Rasmussen, men inte speciellt lik...

Svar: Visst är han fotbollsdomare. Skulle bara kolla läsarnas uppmärksamhet.
Per-Anders

#3 - anita

Inte särskilt bra reklam för den där appen.

Det är svårt att se några likheter mellan dina olika lookalike-are. :-)

Svar: Kul att prova i alla fall.
Per-Anders

#4 - Veiken

Hahaha! Det kan ju bli vad som helst.
Var stolt över att du är lik Pierluigi Collina! Han var en av världens bästa fotbollsdomare någonsin!
Men om likheten är så stor med något av förslagen vet jag inte!

Svar: Men jag tycker att jag faktiskt har vissa drag av några av dem.
Per-Anders

#5 - Micke

Kurt Russel är den enda jag känner till där...han var bra tycker jag.

Men i övrigt?

Inte en susning..men nja...svårt att se nån likhet tycker jag på någon där..det ska du vara glad för ;)

ha de fint

Svar: Fast 62 procent lik är egentligen inte så dåligt.
Per-Anders

#6 - KajsaLisa

Att vara till 64 % lik Sharon del Adel skall man absolut inte skämmas över oavsett kön :)
Lägger in en video med henne.
http://www.youtube.com/watch?v=uy_UmgjXGk8
Jag har även sett henne live, men det var den värsta artist jag försökt fota, deras ljusshow är grym men omöjlig.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/11/02/within-temptation-live/

Svar: Kollade in klippet du tipsar om. Bra låt. Lite svulstigt nederländskt, så där...
Per-Anders