Ibland hoppar jag in och arbetar i flygbranchen

 
Det var bättre förr.

Väldigt störande det där att man numera själv måste checka in på flyget via en automat på flygplatsen. Till och med bagaget checkar man in själv - och får en sån där pappersremsa som man ska fästa vid bagagehantaget. 

Vart ska det här sluta? Fattas bara att man får lasta det incheckade bagaget i flygplanet själv. Eller varför inte agera pilot och flyga planet? 

I förra veckan flög jag till Malmö tur och retur. I ena riktningen flög jag med Malmö Aviation och där fick jag i alla fall hjälp av en människa bakom en disk när jag checkade in. Det kändes bra. Men i andra riktningen flög jag med SAS och då var det självbetjäning som gällde (bilden ovan). 

Och den där remsan man får vet jag inte hur jag ska bära mig åt med. Fan...

Det är ingen ordning på något nu för tiden. 

 
 
Läs även andra bloggares åsikter om flyg, blogg100, #blogg100, SAS, Malmö Aviation
#1 - BP

Men du - vårt älskade, anrika SAS räddades ju från konkurs. Alltså måste du stå ut med att inte veta vad du gör;-)
Ska inte gå in på min iPhone erfarenhet när vi flög till Alicante i oktoner 2012. För grejen är att man ibland gör saker som man själv inte förstår men som ändå genererar remsor. Å SAS kommer jag aldrig sätta min fot i igen (hemresan från Spanien). Vilket pissbolag - inte att undra att det befinner sig på ruinens brant!!!

Svar: Om SAS avskaffar självincheckningen kanske bolaget börjar gå med vinst igen.
Per-Anders

#2 - Mia

Jag har nyligen testat både SAS och Norweigian -jag föredrar SAS... ska skriva blogginlägg om det. Läser du min blogg någon av de närmaste dagarna så får du svaret på varför jag tycker jag som jag gör i den frågan... ;-)

Svar: Jag håller ögonen öppna.
Per-Anders

#3 - Veiken

Jag gillar inte heller alla manincker som är till för att passagerarna ska checka in själv. Det finns inte en enda flygplats, utan att dom har egna varianter av denna helvetesmaskin! GRR!

Svar: Ja, det ju olika ut på olika flygplatser.
Per-Anders