Hit me with your iPadbag

Ibland är jag bara så himla rolig.
 
För ett tag sedan köpte sambon en ny handväska. Hennes kravspec inför inköpet var att hitta en väska som var
1. Bekväm på axeln.
2. Lätt att stänga med dragkedja.
3. I svart skinn.
4. Utformad på ett sådant sätt att hon fick plats med sin iPad (viktigast!)

Efter lite letande i diverse affärer hittade hon till slut en väska som uppfyllde hennes önskemål. Svart, bekväm och med dragkedja. Och framför allt - en innerficka lämplig att förvara en iPad i. 

Hemma igen efter sitt shoppingfynd skyndade sig sambon att lägga ner sin iPad i väskan. iPaden passade perfekt och gjorde även att väskan fick en stabil och kraftfull känsla, nästan lite tung. 

Det var då jag kom på den fantastiska produktidén och sa till sambon. "Om du nu skulle bli överfallen så är det bara att klippa till förövaren med handväskan. Ett lämpligt produktnamn på den nya iPadväskan skulle därför kunna vara iSmack."
 
Fast ovanstående stämmer nu inte helt och hållet. Det var inte jag som kläckte idén med iSmack. Jag erkänner det. Det var sambons dotter. Fast jag kan inte låta bli att ta åt mig äran. Det var ju så himla roligt. 
 
Ha ha ha ha...
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Produktutveckling, affärsidé, blogg100, #blogg100, handväska, iSmack
#1 - KajsaLisa

Kan inte ISmack förses med en app så man kan dna-testa blodet som hamnar på den från förövaren ?

Svar: Bra idé. Det är sådant som kallas produktutveckling.
Per-Anders

#2 - BP

iSmack it is! Genialiskt! Perfekt! Min väska är också en iSmack, fast jag inte har en iPaad i den utan annat bråte som skulle iSmacka perfekt om det behövdes;-)

Svar: iSmack sitter som ett iSmäck.
Per-Anders

#3 - Annelie Esséus

Mycket bra, mycket bra! Hahahahahahahahahahahahaha!

Svar: Precis! Ha ha ha ha...
Per-Anders

#4 - kalebass

Men en iPad är väl lite för lätt? En tegelsten i botten av väskan skulle väl göra susen...iKnock...

Svar: Fast en tegelsten går inte att surfa på nätet med...
Per-Anders

#5 - Tony

Jag tror att en iPad räcker, det är farten i svingen som avgör.

Svar: Du har rätt. Fler än en iPad blir för tungt.
Per-Anders

#6 - Micke

Minns när man skulle ha en så liten telefon så att den nästan inte syntes..det var innan internet invaderade mobiltelefonerna..sen dess blir de bara större och större..och nu detta med I-pad...jo..underliga äro herrens vägar om man så säger..och jo.I-smack? Bra grej ;)

Svar: Det skulle kunna bli en succé.
Per-Anders

#7 - Mia

Hehe... jag har varken sådan väska eller någon iSmack.... hmm... jag menar iPad! Jag har dock tänkt skaffa en iPhone och en surfplatta... mer tekniskt begåvad är inte jag... Vad är en iPad? En surfplatta, kanske.... ???

Svar: Precis. En iPad är en surfplatta. Om man har både en iPhone och en IPad är det lätt att överföra data mellan dem.
Per-Anders