Fototriss: skyltar

Veckans tema hos Fototriss är skyltar. Den översta skylten är en konsekvens av begreppet hen - könsneutrala toaletter. 
 
Själv har jag lite svårt att släppa det faktum att jag inom en snar framtid kommer att fylla 55 år. Det innebär att lika många år gått från att jag fyllde 50 som det är kvar till jag fyller 60. Varning för 55-åringen!
 
Min tredje skylt hittade jag i en av Timrås förorter och den skylten är faktiskt alldeles äkta. Ta det lugnt på vägen!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto, skyltar, blogg100, #blogg100
#1 - Jah Hollis

Ja, det var fina varianter av skyltar du fixat till. En variant av den nedersta har jag själv sett någonstans.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - TantkalleT

Kan försäkra dig om att 55 faktiskt är helt ok ;-) Bra skylttriss du samlat, den sista är ju för söt ;D

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Misswhatsit

En fyndig och bra triss! Den första får bli min favorit:)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Violen på Brandholmen

Rolig skylttriss! Sista skylten kommer vi väl att få se ofta framöver i takt med att befolkningen åldras!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Åke

Läckra skyltar du bjuder på :) Vi är nog lika unga då ;) Sista bilden påminner om Fagervik? Aha du känner till Marion :)

Svar: Den sista bilden är mycket riktigt tagen i Fagervik.
Per-Anders

#6 - Anita - Malta

Vilka roliga skyltar det finns hemma i Sverige nuförtiden ;-) Härlig triss och en helt underbar tolkning.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Anneli - A'la Foto

Den sista bilden är ju bara för underbar! Den första gör mig bara irriterad...det ordet ska ur ordboken...eller ja, stå för höna som det betyder på engelska!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - jonna d

Vilka fina skyltar!
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Tony

Snyggt trissat! Gillar.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Steffe och Ingrid

Roliga skyltar du hittat. Den sista är ju för härlig!
Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Veiken

Härligt - kan du inte ta patent på dom översta? Jättekul!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Mona

Jag avskyr ordet hen. Tyvärr syns det i allt oftare och oftare i olika sammanhang. Sista skylten är helt underbar!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - irene

Har du fixat eller hittat de två översta? Underbara bilder i vilket fall som helst.

Svar: De är mer fixade än hittade.
Per-Anders

#14 - Anna-Lena

Äh... lurad jag blev...
Jag gillar den översta, för att jag gillar ordet hen.
(Fast det är ändå bra att många toaletter är hon- och han toa..)
Underbar tredje bild.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Beppan

Härliga skyltar du hittat! (fixat?)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Cecilia Artista

Snygga skyltar i din triss!
Den sista är verkligen talande!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - kalebass

Den första kan nog ställa till med en hel del förvirring. Utanför en toalett är risken stor att någon pinkar mitt emellan...

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Micke

Könsneutrala toaletter kommer ju mer och mer i dessa tider....men ordet HEN?....nä...fattar inte poängen tror jag...anar att det nånstans sitter en upphovsmakare och skrattar åt hela sverige och tycker vi är dumma i hövet som gick på det :)

Ha en fin Söndag

Svar: Fast jag kan inte påminna mig att jag sett någon könsneutral toalett på riktigt.
Per-Anders

#19 - mammakero

Vilka häftiga skyltar! Älskar den sista, men skrattade gott åt den första!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Lena och Tommy

Vilka käcka skyltar:))

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Mia

Jag tycker ordet hen är bekvämt i vissa sammanhang när jag skriver och tycker det har en plats i vårt språk. Nu har du ju även funnit en skylt för hen... :-)

Fina skyltar, kul, som alltid, att läsa dina reflektioner till dem.

Svar: :)
Per-Anders

#22 - KajsaLisa

En rolig triss, du har verkligen ansträngt dig för att hitta dom bästa. Den första var roligast även om jag funderar på hur man kommer fram till att just 55 är en lagom maxhastighet. Kanske handlar om att dom som försöker hålla 50 hamnar där, så man har anpassat en till verkligheten. :)

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Ninni

Snygg tolkning av veckans TRISS....=)

Kram Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Lotta

Vad kul triss :) Jag har aldrig sett en "hen-toa" förut!

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Elisabeth

Jag gillar inte uttrycket hen. =/ Men skylten var faktiskt lite rolig och den sista på pensionärparet =)
Jag visste inte att hastighetsskylten 55 fanns =)

Svar: :)
Per-Anders

#26 - mimmione.blogg.se

Kul skyltar

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Anemonen

Jag gillar inte uttrycket HEN. Sista skylten är superduperhäftig. Gillas skarpt, och du det är inte alls så tokigt att fylla 55. Det var ett bra tag sedan jag gjorde det och det gör att du kan göra vad som faller dig in och du struntar i vad andra tycker och tänker. Ha en fin afton.

Svar: :)
Per-Anders

#28 - Freja

Vi har könsneutrala toaletter på jobbet, den skylten skulle passa utmärkt hos oss! Och den däe 55 gäller snart för mig med, och därmed passar även den sista snart in ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#29 - BP

Coolt med dina moddar i ettan och tvåan, riktigt coola faktiskt!
Åsså trean - ja när dyu fyller 55 är du ju nära;-)
Omgångens bästa triss!!!

Svar: :)
Per-Anders

#30 - **Stumpan**

Fina Skyltar..och skyltar som jag ej har sett tidigare. :-)

Svar: :)
Per-Anders

#31 - Tomtan

Vilken underbar PRO skylt!!!!

Svar: :)
Per-Anders

#32 - Meta

Bra skyltar. den sista har jag från Spanien, att jag inte tänkte på den . det får vara bra med min gumma med.
Ha en fin vecka
Önskar Meta

Svar: :)
Per-Anders