Fototriss: Gissa temat

Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är Gissa temat. Det handlar alltså om att betraktaren ska gissa vilken den gemensamma nämnaren är för det tre bilderna man publicerar. Alltså; gissa vilket temat är för mina tre bilder.
  
En liten ledtråd: Temat jag valt är ett material.
 
För att se om du gissat rätt så avslöjar jag rätt svar längst ner i inlägget. Om du vänder din dator upp och ner kan du läsa vilket tema jag valt.
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, blogg100, #blogg100, foto, trä
 
 
 
#1 - Jan Nordh

Mycket trevlig O rolig triss Gissa Temat ..Svar Trä
Mvh Janne

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Misswhatsit

Jag tänkte på årsringar efter dom första två bilderna:) Trä är förstås det rätta. En fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - B i r g i t t a

Jag hade rätt :D
Kreativt skapade bilder - bra jobbat!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Monica o Jacob

Trä eller träslöjd var det första jag kom att tänka på;-)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Tony

Morgonjympan blev avklarad här på datorbordet och rätt svar läste jag till Trä. ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Träd tänkte jag då första ledtråden kom, finurligt och läckert trissat :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Ninni

Trä eller konstruktion...tänker jag på till din fina triss...=)

Kram Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Eva Trillian

Gissade rätt innan jag läste svaret :) Fina bilder till temat!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anni

Står på huvudet och ser att jag gissat rätt! Gillar perspektivet på sista bilden med fjädrarna!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Maria de Suède

Trä var trots allt självklart... ☺

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Jah Hollis

Trä var min gissning också och det kom jag på utan att vända på datorn. Din alternativa lösning på mitt tema var inte dum den heller, fast jag själv hade en enklare lösning på det hela.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - kaffehörnan

Tror på påsk

Svar: Kanske då i sista bilden.
Per-Anders

#13 - juanna

detta var den lättaste än så länge - ordet trä... men å andra sidan kunde du ha gjort ngt tillägg..

Svar: Kanske Tre Nyanser Av Trä?
Per-Anders

#14 - Anemonen

Åh jag gissade rätt. Vad trevligt. En triss i min smak.

Svar: Kul!
Per-Anders

#15 - Linnéa

Gissade trä. Fina plockipinn! Kul triss!

Ha en bra vecka!

Svar: Plockepinnbygget består av tandpetare.
Per-Anders

#16 - Violen på Brandholmen

Fin triss med trätema! Var inte tvungen att ställa mig på huvudet för att få lösningen!

Svar: Vilken tur du hade!
Per-Anders

#17 - Mormor

Treverk i forskjellige former?
Ha en flott dag .)

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/07/fototriss-del-214-gissa-temat/

Svar: Jajamän. Olika träverk är det.
Per-Anders

#18 - KajsaLisa

Tog den faktiskt. Fina detaljbilder.

Svar: Bra jobbat!
Per-Anders

#19 - BP

Lite tungt var det ju att vända datorn upp och ner, men svaret var givet redan vid första bilden.
Å sista fotot är grymt läckert!

Svar: Man kan också ställa sig på huvudet.
Per-Anders

#20 - Mina burkar

Trä! Men det var ju lite klurigt eftersom man undrar vad det egentligen är på den första bilden!

Svar: På den första bilden är det en såg på väg genom en bräda.
Per-Anders

#21 - Rantamor

Alltså jag hade gissat på trä även om du inte hade skrivit det uppåned.
Och så gissar jag att tvåan är fotat ute på Åstön, eller så känns det åstön för mig...

Tjingelingen till veckan ska vi ner till Söråker å träffa vårt alldeles nya barnbarn...

Svar: Nja, träbitarna på mittenbilden kommer inte från Åstön. Vet faktiskt inte riktigt vart jag fått tag på dem. Jag tror att det är ett arvegods från min svärfar.
Per-Anders

#22 - Steffe och Ingrid

Mycket vackra bilder på trä i olika former. Snyggt fotat.

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Anita - Malta

Fyndigt och kreativt hos dig ! Fina bilder på trä. Ett material jag verkligen tycker om. Ha en skön fortsatt söndag.

Svar: :)
Per-Anders

#24 - irene

ah, träsmak tänkte jag. Snygga kluriga bilder

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Lotta

Härliga bilder till din triss!
Den andra bilden påminner mig om när barnen och jag brukar leta drivved nere vid havet då vi besöker stugan på Öland.
Vi har gjort riktigt fina fynd genom åren som vi använder till allt möjligt roligt.

:-)

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Lisbeth

jag tippade på stickor. Men jag såg sen att temat var "trä". Kul :)

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Pysselfarmor

Tur att jag gissade rätt ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#28 - Busamedemla

Trä såg jag minsann som en tydlig tråd! :) härligt med naturliga material. Det gillar jag! :)

Svar: :)
Per-Anders

#29 - Anna-Lena

Det såg jag utan att tjuvtitta.
Fina bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#30 - Aliva och livet

Kul triss! Började fundera på trä efter andra bilden, men texten precis under "spikade" min gissning :)

Svar: :)
Per-Anders

#31 - När Annie fotograferar

Trä, ådring eller slöjd var mina gissningar :-)

Svar: :)
Per-Anders

#32 - Freja

Innan den sista bilden och ledtråden hade jag valt "Årsringar". Härliga bilder av ett härlig material!

Svar: :)
Per-Anders

#33 - Elisabeth

Snygga och träiga bilder =)

Svar: :)
Per-Anders

#34 - Tomtan

Jag gissar på trä... Men feg som jag är så kollade jag facit innan jag skriver en kommentar :D

Svar: Det är inte fegt. Det är smart.
Per-Anders