Varför inte flytta till Timrå?

Jag ser på Agenda att rikspolitikerna i allt högre grad fokuserar på Stockholmsrelaterade frågor. Detta för att attrahera Stockholmsväljarna (eftersom de är typ två miljoner så är de viktiga i riksdagsvalet). Stora frågor för stockholmarna är tydligen trängsel i trafiken och bostadssituationen. Med andra ord: för många människor och bilar på en för liten geografisk yta. 
 
Och där infinner sig också den stora frågan. Varför envisas en massa människor att flytta till (alternativt stanna kvar i) trängseln i Stockholm? Varför inte istället flytta till någon plats där trängseln inte är så stor och bilarna inte är så många?
 
Till Timrå till exempel. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Stockholm, Timrå, politik, Moderaterna, Socialdemokraterna, trängselskatt, trafik
#1 - Maggan W

Kanske för att det är där jobben trots allt finns? ;-)

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders

#2 - kerstin

Hur ligger huspriset i Timrå?
Ha en bra dag!

Svar: Här har vi ganska humana huspriser. Du kan få en riktigt fin villa för två miljoner kronor.
Per-Anders

#3 - Micke

Får jag chansen flyttar jag o frugan till Norrland...fast jobb är ju svårt i vissa delar av sverige, ja, mer än andra ställen iallafall.

Svar: Välkommen till Norrland. Fast tyvärr är det inte så gott om jobb här heller.
Per-Anders

#4 - Lennart

När jag var liten gosse kände jag en lite knasig och skojig kvinna som bodde i Fellingsbro. Hon var arbetskompis med farmor. När hon blev pensionär köpte hon ett hus i Timrå och flyttade dit eftersom hon kom därifrån. Själv har jag aldrig varit där.

Svar: Ärligt talat är nog inte Timrå ett speciellt upphetsande resmål. Du har inte missat nåt.
Per-Anders