Snällpop med Stiftelsen på Birsta City

Nu har även jag fått lite koll på popgruppen alla talar om: Stiftelsen. Den lilla kollen fick jag idag då de spelade två låtar live på köpcentrat Birsta City i Sundsvall.
 
Stiftelsen består av fyra grabbar från Ljungaverk, varav sångaren Robert Pettersson sedan tidigare är känd från Ångebandet Takida. Stiftelsen är hans musikaliska sidoprojekt. 
 
Innan jag begav mig till Birsta City lyssnade jag på några av deras låtar på Spotify. Jag hade ju inte hört dem förut och ville ju liksom vara lite mentalt förberedd. 
 
Hur blir då mitt omdöme om Stiftelsen? Tja, man skulle kunna säga att Stiftelsens musik låter som en snällvariant av den musik som Takida spelar - och med tanke på att Takidas musik låter som en sorts snällvariant av hårdrock så blir det alltså väldigt snällt. Med andra ord: snäll, och ganska tam, trivselpop.
 
Uppenbarligen var det väldigt många fler än jag som också var nyfikna på Stiftelsen. Både framför scenen och ute på parkeringen var det rejält trångt med publik respektive bilar.
 
 
Sundsvalls Tidning:
 
Aftonbladet:
 
Läs även andra bloggares åsikter om Stiftelsen, Sundsvall, Timrå, Birsta city, Ljungaverk, musik, trivselterror, Takida
 
 
 
#1 - Micke

Har hört om dem, aldrig lyssnat, får ta och göra det :)

Svar: Om du har tur kanske de ska spela på något köpcentra nära dig.
Per-Anders

#2 - mimmione

aldrig hört talas om, allt väl annars, jag har tagit det lite lugnt i bloggandet ett litet tag..

Svar: Mitt bloggande är också lugnt.
Per-Anders