Sommarminne från en båttur

Jag sitter och tittar igenom bilderna på minneskortet i min kamera. Bilden ovan tog jag i mitten av juli då vi fick hänga med några vänner på en båttur. Vi stannade till på en liten ö strax söder om Alnön där vi fikade och solade (alltså, vissa i sällskapet solade medan jag gick omkring och letade roliga saker att fotografera. Att sola är inte riktigt min grej, det verkar oerhört tråkigt).
 
Bilden ovan tog jag på en liten spindel som promenerade omkring på vår kylväska. Att fota småkryp är kul, tycker jag. Vid en närmare titt ser den här spindeln ut att vara ganska hårig. Ett riktigt snyggt exemplar.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om foto, spindel, spindlar, Sundsvall, Timrå, Alnö, småkryp
#1 - Marina

En fantastiskt läcker bild (trots att det är en spindel...)!

Svar: Tack!
Per-Anders

#2 - Beppan

Att njuta av solen i kombination med att jaga spännande motiv med kameran är min melodi.
Läckert foto på den hårige!!
Tycker det är mycket som blir hårigt när man kommer nära....!

Svar: Precis. Persikor, t ex.
Per-Anders

#3 - Cina

Jag gillar inte spindlar alls men den här var ju häftig! Vilken fin bild! Funderade ett tag på vad det blå var innan jag läste. Kylväskan. Listade jag inte ut! Fiffigt!

Svar: Ja, det ser nästan ut om det är vatten bakom. Men det är alltså en kylväska av hårdplast.
Per-Anders