En ovanligt rolig reklamfilm

Jag kan utan vidare omsvep säga att jag inte gillar reklam på TV. Det är väldigt irriterande när jag sitter och ser en film, eller något annat TV-program, och det blir avbrott för reklam. De allra flesta reklamfilmer är ju också oerhört fåniga. Och när samma fåniga reklaminslag återkommer gång på gång blir TV-tittandet på gränsen till påfrestande.
 
Kanske egentligen därför jag inte ser så mycket på TV. 
 
Fast ingen regel utan undantag. Ovanstående videoklipp hittade jag härom dagen av en slump på YouTube. Det är en reklamfilm för det australiensiska ölmärket Carlton Draught, och den är faktiskt riktigt rolig.
 
Filmen heter Carlton Draught Beer Chase och handlar om ett gäng bankrånare som tänker fira sitt framgångsrika rån med att ta en öl på puben. Problemet är bara att det även befinner sig ett stort gäng poliser på puben och när rånarna upptäcker det så flyr de ut på gatan, fortfarande med sina öl i händerna.
 
Och det är nu jakten börjar. Först springer rånarna - med, ha ha ha ha, varsin öl i händerna, och efter kommer poliserna - som även de, ha ha ha ha, springer med varsin öl. Ha ha ha. Och inte en droppe öl spiller de. Filmen är så rolig, ha ha ha, och själv skrattar jag, ha ha ha, så jag nästan, ha ha ha, inte kan skriva. Ha ha ha ha.
 
Fast jag ska inte avslöja för mycket av filmen. Se den vetja!
 
Ha ha ha ha...
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om reklam, TV, öl, Carlton
#1 - Mona

Den är ju faktiskt otroligt rolig, jag har också bara sett den på youtube. Hysteriskt rolig! Fast bara några gånger kan jag tro.

Svar: Ungefär sju gånger.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Försökte titta på den, lite tråkigt, men det här blev ju roligt på samma gång. Den går inte att se, upphovsrättsanspråk bla bla bla.
Den går alltså inte att se längre. Dom kanske tycker det är på tiden att klämma åt folk som sitter och tittat på reklam på nätet, helt gratis. Tänk om folk laddar ner reklam också :)

Svar: Ser det nu. Skit också.
Per-Anders

#3 - Lennart

Ja det var ju en lite annorlunda och skojig reklamfilm. Kommer ihåg att en del jag kände sa när reklam skulle införas i TV att det skulle göra så att det skulle visas mycket bättre program och filmer. Men det tycker jag inte.

Svar: Nej, den generella kvaliteten på TV-programmen har ju knappats förbättrats.
Per-Anders