När vissa tycker de har mer bråttom än andra

Motorvägen mellan Timrå och Sundsvall. Jag är på väg till jobbet. Vägarbete. Bilkö.
 
Bilkön är flera kilometer lång och den kryper framåt i en hastighet av 20 kilometer i timmen. En lokalbuss kör om hela kön och klämmer in sig strax innan avsnittet där vägarbetet pågår. Helt ok tycker jag. Bussen har en tidtabell att passa. 
 
Men så börjar ett antal privatbilister att köra om och det blir som en propp längst fram i kön. Bilkön stannar helt. 
 
Visst. Jag förstår naturligtvis att de omkörande bilisterna har bråttom, men det har vi nog allihop som sitter här och krypkör på ettans växel. Att några bilister försöker pressa sig förbi bilkön gör bara att köandet tar ännu längre tid för oss andra. 
 
Morr...
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Vägarbete, asfalt, Sundsvall, Timrå, motorväg, bilkö, egoister
#1 - Lotta

När jag kör hem från jobbet om morgnarna så är jag på rätt sida om kön, de på väg till stan och låååååååång kö jag på väg hem utan kö.

Regn hos mig!

:-)

Svar: Regn här också.
Per-Anders

#2 - Snejky

Hmmm, svårt för många att ta det lugnt, tyvärr. Varför stressa upp sig när man ändå inte kan göra så mycket åt saken...Men...där e ett tillfälle för dem att hålla på med sin mobil, som annars e så poppis att göra ute i trafiken...
Önskar en fin dag...

Svar: Precis. När jag sitter i bilkö brukar jag passa på att surfa lite på mobilen.
Per-Anders