Per-Anders blogg fyller fem år

 
Den här bloggen har faktiskt funnits i fem år. Närmare bestämt fem år och två månader. Det var i juli 2007 som jag skrev jag mitt första blogginlägg och fram till dags dato har antalet blogginlägg hunnit bli 830. 
 
För att fira detta lilla jubileum gör jag en liten intervju med mig själv. 
 
Per-Anders: Gratulerar till ditt bloggjubileum.
 
Per-Anders: Tack.
 
Per-Anders: Hur känns det?
 
Per-Anders: Ja, vad säger man? Tiden går fort. När jag tänker på det faktum att jag om ytterligare fem år är 59 år så känner jag lätt panik. Vart ska det här egentligen sluta? Ålderdomen närmar sig med stormsteg.
 
Per-Anders: Hur menar du?
 
Per-Anders: Jamen vafan. Jag vet att ålderdomen och döden lurar nånstans därborta i horisonten och för varje år kommer slutet allt närmare.
 
Per-Anders: Fast nu var det ju inte döden vi skulle prata om utan istället din blogg. Hur kom det sig egentligen att du började blogga för drygt fem år sedan?
 
Per-Anders: Det fanns väl egentligen flera skäl. Dels kände jag att jag skulle vilja prova det, på den tiden relativt, nya sociala mediet. Dels såg jag bloggandet som en chans till skrivträning utanför jobbet. Jag skriver ju väldigt mycket i mitt arbete.
 
Per-Anders: Skrivträning..?
 
Per-Anders: Okej. Så här är det. I min blogg får jag ha en helt egen värld där bara jag bestämmer vad jag ska skriva. Här kan jag andas. Till min blogg flyr jag när kreativiteten pockar på och jag inte får utlopp för den någon annanstans.
 
Per-Anders: Jaha. Du har hittills skrivit 830 inlägg vilket i snitt blir ett inlägg varannan dag. Något speciellt inlägg du är extra nöjd med?
 
Per-Anders: Det finns faktiskt några inlägg jag tycker blev riktigt bra. Bland annat hade jag ett aprilskämt 2009 som blev lite kul. Storyn om den försvunna motorvärmarkabeln blev också bra. Sedan måste jag också få säga att det känns bra att jag några gånger lyckats reta upp Sverigedemokrater med mina blogginlägg. Jag minns särskilt ett inlägg där jag fick igång en rejäl diskussion i kommentarsfältet med en (för mig okänd) person. Det var kul.
 
Per-Anders: Hur tänker du då fira ditt jubileum?
 
Per-Anders: Inte på något sätt alls. Möjligen med en bild på en tårtbit.
 
Per-Anders: Om man följer din blogg kan man konstatera att uppdateringsfrekvensen den senaste tiden varit lite gles. Tycker du fortfarande att det är kul att blogga?
 
Per-Anders: Jodå, det är fortfarande kul. Men grejen är att det bara är kul när jag själv har lust. Och under de senaste månaderna har jag känt mig lite trött och sliten, och därför varit tvungen att använda min energi till andra saker. 
 
Per-Anders: Framtiden då? Kommer Per-Anders blogg att finnas kvar om ytterligare fem år.
 
Per-Anders: Bra fråga. Frågan är väl om bloggmediet i sig kommer att finnas kvar då. Utvecklingen inom sociala medier går ju jättefort framåt och kanske ser det sociala medielandskapet ut på ett helt annat sätt om fem år.
 
Per-Anders: Okej. Ber att få tacka för pratstunden.
 
Per-Anders: Tack själv.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg, sociala medier, döden
#1 - Snejky

Nämen, inte dåligt...Då utropar jag ett ett jättegrattis...
Kul med din intervju...
Ha en fin kväll....

Svar: Tack det samma!
Per-Anders

#2 - Mia

Gillar ditt inlägg!

GRATTIS till femårsjubiléet, jag är en av dina trogna fan.... det ser ut som en svordom, men du hajar säkert... :-)

Svar: Kul med ett fan. Kanske dags att starta en fanclub.
Per-Anders

#3 - Micke

Grattis...gött mos som vi säger i Götet...ha de bäst.

Svar: Gött mos i Götet!
Per-Anders

#4 - Marina

Grattis till jubileet och "god bloggfortsättning"!

Svar: Tack!
Per-Anders

#5 - AnnaKK

Grattis till 5-årsjubileumet! :-)

Ja, vi får väl se vad som händer med bloggandet under de kommande åren. Men sociala medier lär nog finnas kvar i någon form även då. Och förhoppningsvis du och dina skriverier också!!! :-)

Håller med dej ang instagram + blogg.se! Bildformatet blir ju inte det man vill ha - men väljer man att visa miniatyrer så går det an. Jag tycker inte det märks så mycket då att den framklickade större bilden har fel mått... Men nog borde man kunna justera den saken på nåt vis!?

Svar: Jag tror också sociala medier kommer att finnas kvar i framtiden. Frågan är på vilket sätt det utvecklas.
Per-Anders

#6 - Märta

Hipp Hurra för din blogg!
Tyckte mycket om din intervju. :)

Svar: Tack!
Per-Anders