Fototriss: Rosa

Temat hos veckans Fototriss är Rosa, detta med anledning av Cancerfondens Rosa Bandetkampanj. Själv har jag tagit fasta på formuleringen på Fototrissidan: "Låt den röda tråden i era trissar vara rosa..." Jag har därför låtit ett rosa band gå som en röd tråd genom mina tre bilder. Överst ser vi det rosa bandet på vår husfasad.
 
På den andra bilden löper det rosa bandet genom sambons ljung som hon idag planterade i en kruka på vår gård.
 
På den sista bilden har det rosa bandet letat sig fram till stämskruvarna på min elbas (jo, jag har faktiskt en elbas hemma). Det rosa bandet har därmed kommit till sin ände.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om rosa, bröstcancer, foto, Fototriss, Rosa bandet
#1 - Hero

Bra sätt att få med det rosa! Ute var det ju mest höstfärger. Jag hade samma tanke, jag lät mitt rosa band vara med på alla bilderna:)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Eva

Kreativt och klockrent med det rosa bandet!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Linnéa

Påhittig o kreativ triss. Det rosa bandet följer verkligen veckans tema. Snyggt!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Maria

Snygg och kreativ triss med härliga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Klurigt tolkat! Det gillar jag!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - 40plus

Snygga bilder och kreativt med det rosa bandet.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Beppan

Kreativt!! :-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Barbro S

Kul direkt tolkat, blev ju jättebra:).

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anita A

Bra tänkt och ett rosa band blev det på alla tre bilderna!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Lotta

Kul trissat :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Lena och Tommy

Bilderna blev jättefina!

Svar: Tack!
Per-Anders

#12 - Catta

Vilka jättefina bilder :)

Svar: Tack!
Per-Anders

#13 - Erik Semlan

Det var ett kreativt sätt att få med det rosa bandet!
Vitsigt och kul, blev fina bilder. Bandet genom din elbas blir det foto som jag väljer, färgglad bild och läckert utförande. :-)

Svar: Tack!
Per-Anders

#14 - KajsaLisa

Kul sätt att fånga både temat och färgen. Sista bilden är min favorit, härlig bildvinkel.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kicki

Ahh, så fyndigt! Riktigt bra trissat med snygga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - The one and only Nettan

Vilken härlig tolkning som samtidigt griper tag i vad det hela handlar om. / Nettan

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Lena A

Det var smart och bra tolkat! snyggt!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Christina Ahl

Verkligen fyndigt tolkad triss !! Sista bilden är min favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - BIbbi

Kul idé och snyggt genomförd.
/Bibbi

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Åke

Mycket fyndig med rosa tråden :)

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Karoleen

Vilken härlig triss, kul med rosa trådar istället för röda =)

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Snejky

Verkligen härligt gjort av dig...
Önskar en resterande toppen onsdag....

Svar: Tack!
Per-Anders

#23 - Lennart

Roligt inslag. Själv har jag skänkt en slant till Cancerfonden för inte så länge sen.

Svar: Bra där!
Per-Anders