Fototriss: ett motiv - på tre sätt

Veckans tema hos Fototriss är Ett motiv - på tre sätt. Motivet jag har valt att skildra på tre sätt är pellets. Efter en djupdykning i pelletsbingen kan jag presentera följande tre bilder.
 
Pellets är vackert - och ger skön värme i bostaden.
 
De två översta bilderna har jag fotat idag, men den nedersta har jag fotat vid ett tidigare tillfälle. Det är nämligen ett litet äventyr att ge sig in i själva pelletsbrännaren för att fotografera - något jag undviker i möjligaste mån. Jag har gjort det en gång och det får räcka.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, pellets, värme, foto
#1 - Maria

Fina trissbilder!
Sista bilden blir min favvis.
Ha en fortsatt bra dag!

Svar: Tack detsamma!
Per-Anders

#2 - anemonen

Tänk inte visste jag att pellets kunde vara vackra, men de är fina i din tappning.Tack för besök hos mig på Käringafällan.

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Monica (gocka)

Fin triss! Det nedersta fotot när det brinner är ju jättefint! Och så är det "bara" pellets!!!! :-)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anna-Lena

Blir nyfiken på vad som hände...
känner lite värme från den tredje bilden.

Svar: När jag fotade pelletselden hände inte så mycket mer än att det var ganska obekvämt. Fast det är ändå till viss del riskfyllt. Om jag skulle råka tappa kameran ner i brännaren så skulle inte det vara så roligt.
Per-Anders

#5 - Åke

Det är alltid något visst med eld :) Fin värmande oc finurlig triss ;)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - KajsaLisa

Det finns liv i pellets också och eldtemat i sista bilden blev ju givet, fin triss.
Lägger in svaret på din kommentar här ifall du kanske är intresserad.

Han är klart sevärd, bara mellansnacket mellan låtarna är värt biljettpriset. Om du vill se honom så är det en sån artist som inte blivit bekväm utan tokturnerar med sitt band. Mellan bilderna från 2011 och den nyaste har jag sett honom på Gröna Lund en gång. Då hann han även med Sweden Rock. Nu är det en sån artist som skall upplevas nära och på en liten scen, så på Sweden Rock så tror jag inte han passar in riktigt.
Men håll lite koll på dom här sajterna så dyker han säkert upp.
http://www.livenation.se/
http://www.ticnet.se/
Han uppträder ju oftast i Stockholm eller Göteborg. Boka biljetter och hotell, ta med några kompisar och åk ner.

Svar: Tack för info. ska kolla in Danko Jones lite närmare.
Per-Anders

#7 - Ingalill

Snyggt trissat :) Skall strax hämta ved till min kamin iför kvällen :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Misswhatsit

Det blev en bra triss! Bild nummer tre blir favoriten:)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Micke

trean där diggar jag skarpt :)))

Svar: :)
Per-Anders

#10 - madelein - sexbarnsmamma

Haha, udda motiv men bra trissat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Ingegerd

Fint fotat på ett ovanligt motiv

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Beppan

Annorlunda triss på energifyllda ting...
Kul blev det!!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Mindag

Tänk att pellets kan vara så vackert :=))

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Snejky

Riktigt härliga foton...Hade inte trott att det var pellets innna jag läste att det var det....
Bra jobbat....

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Tómtan

Fina bilder!!!! Den sista tycker jag bäst om :D

Svar: :)
Per-Anders