Fototriss: Portar/dörrar

Portar/dörrar. Så är rubriken på veckans upplaga av Fototriss och jag har idag varit ute på port- och dörrjakt. Resultatet blev följande tre bilder. Överst dörren till någon sorts betongbunker intill E4 i Timrå. Dimman, betongen och metalldörren ger en skön känsla av Rock´n Roll, tycker jag.
 
Nästa bild har jag tagit på dörren till en igenbommad kiosk på gatan där jag bor. Hänglåset och det rostiga järnrörer känns också lite Rock´n Roll.
 
Sista bilden har jag tagit på hissdörren i ett hyreshus i centrala Timrå. Få saker är så vackert som borstad plåt med orangea digitalsiffror.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, dörrar, portar, Timrå, foto
#1 - Maboe

Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Beppan

Läcker triss i dörrar!!!
Häftiga detaljer!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Mrs Andie - med bloggen som fyller 5 år!

Vilken klockren triss du fått ihop! Gillar speciellt den översta bilden!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Pialotta

Din tvåa är ju hur häftig som helst :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Åke

Bild 1 väcker stora minnen för mig :) för 75 meter därifrån bodde jag mina första 6 år och fyra månader, i stort sett rakt över vägen/gatan som numera är en tvåfilig motorväg. Ojj vad jag lekt i backen och i skogen ovanför. Åren 72-77 bodde jag också nästan på samma plats. Bunkern är en station till vattentuben som går från Frölandsbodarna till Östrand bl.a. Bild 2: Ojj vad godis man handlat där. Bild 3 är hur läcker som helst :) Mycket fint trissat!

Svar: Intressant att du bott här i Timrå. Jag har undrat vad den bunkerliknande fasaden döljer.
Per-Anders

#6 - Nukke

Fina färger i vardagen !!!! It is all in the way you see it !!! och du har nog hittat intressanta bilder och motiver !

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Micke

Bild 1: Jo..får lite känslan som jag får när jag kollar omslaget på Black sabbats första platta...jo..Rock'n'roll é grejen det :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Veiken

Den här trissen gillar jag, så bra plåtat! Jag vet inte vilken bild jag gillar bäst, men hänglåsbilden fastnar jag nog för! :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - KajsaLisa

Verkliga kontraster och kul vinklar.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Tinaspicture

Snygga bilder alla tre ur ett annorlunda perspektiv :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Tomtan

Härlig triss!!!!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Anitas Blogg - Malta

Det var en överraskande och härlig kontrast mellan dina bilder ! Fina vinklingar i en perfekt triss i dörrar ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - photoartbyanna

Läcker triss med signifikanta detaljer och skön färgsättning. Rock'n'roll! :)

Svar: Rock´n Roll!
Per-Anders

#14 - The one and only Nettan

Otroligt läcker triss. Fösta bilden är så snyggt fångad. Det enkla och hårda i skärpa meddans det mjuka och mystiska kan skönjas i bakgrunden. / Nettan

Svar: Tack!
Per-Anders

#15 - Mias Mix

Fina o roliga bilder, gillar tvåan bäst!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Mias Mix

Fina o roliga bilder, gillar tvåan bäst!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Pysselfarmor

En cool triss har du skapat! Undrar om kladdiga fingrar syns lika tydligt på tredje bildens dörrar som det gör på ett kylskåp och frys i samma material :-))

Svar: Antagligen gör de det.
Per-Anders

#18 - Marie-Louise

en fin och spännande triss :) Riktigt cool.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Karoleen

Betongbunkrar är spännande tycker jag. Jag vill alltid gå in i dem när jag ser nån men tyvärr är de ju oftast låsta =(

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Kakan

Hej!

Fint med lite annorlunda dörrar.

Ha det bra!

Kram Kakan

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Aliva och livet

Bra triss! Den första bilden är helskön :)

Svar: Tack!
Per-Anders

#22 - Jessica Högberg

Härlig triss... översta bilden är klar favorit!!

Svar: :)
Per-Anders