Fototriss: Linjer

Temat hos Fototriss denna vecka är Linjer. Med kameran i högsta hugg gav jag mig idag ut på jakt och hittade faktiskt några schysta (stavas det så? Jag har för mig det egentligen stavas justa) linjer. Ovan strängarna på elbasen som bildar coola linjer.
 
Förra helgen var jag på besök i Stockholm. På en trappa nånstans i city satt en duva och trappstegen bakom henne (eller är det en han-duva?) bildar ett gäng linjer.
 
Linjer. Vad är det egentligen? Har det bara betydelsen raka och böjda streckformationer eller finns det även en djupare innebörd? Jag tänker att det finns ju även busslinjer, exempelvis linje 609 mellan Sundsvall och Timrå (eller vart nu den där linjer i slutänden tar vägen). Tavlan på bilden ovan har jag tagit på Skogsvägen i Timrå. Man kan också konstatera att textraderna med destinationerna bildar linjer.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, linjer, Timrå, Sundsvall, duva, elbas
#1 - Åke

Och i Timrå finns ett hockeylag som spöade Färjestad i EON Arena... Coola linjer i en elbas ja, och där kommer det ljuvlig musik ur/i :) Smart triss ;)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Aliva och livet

Bra trissat :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Sabina

Jag gillar annorlunda tolkningar så understa bilden gillar jag :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

Snyggt tolkat! Mittenbilden blir min favorit! Det ser lite ruggigt ut! ;O)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Rantamor

Å jag som har bott på skogsvägen...men då fanns det niga skyltar där...ja inte sådana iallafall.
Å Timrå gjorde ju bara så bra i går i hockeyn, nu får vi hoppas att dom börjar klättra och lämna bottenträsket... =)

Tjingelingen.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Maria

Härlig triss i linjer!
Ha en bra dag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Pysselfarmor

Vacker musik åstadkoms i de första linjerna....duvan kanske är en h*n ;.))
Mycket linjer finns det i vår vardag och liv!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Anna-Lena

Linjer, ja. Faller nog mest för den andra bilden... Eller den första. Kanske den tredje.
Äsch, de var bra alla tre.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - KajsaLisa

Tyvärr känner jag inte igen trappen, men duvan blev bra. Du har komponerat fint genom att inte lägga den exakt i mitten, det framhäver linjerna i trappan. Dom andra två var fyndiga.

Svar: Om jag inte minns fel fanns trappan i tunnelbanestationen vid Globen.
Per-Anders

#10 - mimmione

snyggt trissat, gillar bilden på duvan, den är verkligen jättefin.

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anitas Blogg - Malta

Snyggt och fyndigt tolkat i din blandade triss. Första bilen är helläcker men jag faller för din duva trots att jag inte är du förtjust i duvor. Men din på trappan ser så go och ensam ut ;-) Önskar en fortsatt trevlig söndag !

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Tomtan

De där sista linjerna har man åkt nån gång.... Fin triss! Elbasen är absolut en favorit

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Annie

Tjusiga linjer! :-)

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Snejky

Ett riktigt härligt inlägg...Har aldrig tänkt på detta med linjer på detta sätt...Men coolt...

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Linnéa

Snygg linjerad triss, fågeln är ju ljuvlig.

Svar: :)
Per-Anders