Rumble - ett nytt ljud i huset



Sedan några veckor tillbaka har vi fått ett nytt ljud här hemma. Det kan beskrivas som ett infernaliskt plingande i olika toner och dyker upp från lite varstans i huset. Ibland kommer från vardagsrummet och ibland från sovrummet. Vissa gånger kan man även höra det från toa.

Det är min sambo som spelar ordspelet Rumble på sin iPhone. Spelet går ut på att under en viss tid bilda så många ord som möjligt och samtidigt tävla med motspelare över nätet. Sambon är duktig och titt som tätt hör jag hur hon tjoar till: "Yes, jag vann igen!"

Hon har en hel uppsättning motspelare och bland annat spelar hon regelbundet mot sin dotter, en av mina kollegor och någon okänd kvinna från Gävle.

Själv spelar jag inte Rumble, helt enkelt för att jag inte orkar. Min hjärna är alldeles för långsam och dessutom är jag inte speciellt tävlingsinriktad. Jag behöver tid för att ta beslut och vet att Rumble bara skulle göra mig stressad.

Men jag tillhör definitivt min sambos fanclub (visserligen har hon ingen fanclub men om hon hade haft en skulle jag varit med) och ropar gärna uppmuntrande ord till henne. "Krossa motståndarna nu, för fan!"

Bilden ovan: Det är med en imponerande snabbhet sambons pekfinger rör sig över displayen och bildar både vanliga och ovanliga ord. "Roligast är när man möter jämt motstånd så matcherna blir spännande", säger hon.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Är Wordfeud ute??? Verkar så.

Här känner jag som du - jag orkar inte. Spelade WF några gånger, men då jag är extremt tävlingsinriktad så dög inte tre segrar och 15 förluster (mot anonyma motståndare) för mig, så jag skippade det hela.

Nej, ska nog inte rumblar heller;-)



Svar: Japp, du såg en snarlik bild hos mig tidigare. Vilket bra minne du har!!! Men då dokumentationen av "ADAY" gick ut på just dagens foton så är den bilden tagen imorse.

#2 - AnnaKK

Ha-Ha!



Jag har testat det spelet en gång på dotterns iPhone, och kan mycket väl förstå att det är beroendeframkallande. Därför har jag INTE laddat ner Android-versionen (för det finns väl en sån också!?) till min mobil!! ;-) För jag anser mej inte heller ha tid till sånt där, egentligen... :-)

#3 - Micke

Sv: Jo..jag gillade dem verkligen när det begav sig...fast Axl har jag aldrig förstått mig på, ännu mindre när man fick höra talas om hans idiotgrejer efter de lagt ner..!



Ja..de där spelen....nog inte min grej...men kul för dem som gillar sånt antar jag.

#4 - Zarah

Spel... det räcker så gott med litet Röj på datorn för mig... :-)

#5 - KajsaLisa

Wordfreud och Rumble har skapat en ny trend. Själv satt jag och spelade analogt med Alfapet. Dom som jag var hemma hos berättade att dom fått leta, eftersom det var slut överallt i leksaksaffärerna.

#6 - Lotta

Det där spelet spelar jag med min son, han vinner alltid:-) Men övning ger färdighet sägs....

Jag hejar på din sambo!

Ha en skön fortsättning på helgen :-)

#7 - Lennart

Tror det måste vara sånt jag ser på bussen och spårvagnen. Folk sitter och stirrar på sina mobiler och knappar för fullt. Ibland har någon tjoat till och sagt Ja! och ibland har något suckat djupt. En gång satt jag bredvid en kvinna och hennes två barn när ena barnet sa Mamma... fräste kvinnan till och sa Käften unge, jag ska vinna nu!