Fototriss: Somrigt


Veckans tema hos Fototriss är Somrigt. Idag chansade jag på att det inte kommer någon mer snö under våren och lät snöslungan byta plats med gräsklipparen i garagets frontposition. Samtidigt begick jag också säsongens gräsklippningspremiär.


Mina favoritblommor är maskrosor. Många verkar inte gilla dem men jag tycker de är vackra. Idag plockade jag en bukett och satte i en vas på altanbordet.


Vad är mer somrigt än att njuta av livet. Precis som Tjuren Ferdinand som satte sig under korkeken för att lukta på blommorna satte jag mig under en tall och luktade på mina nyplockade maskrosor. Solen lyste och det var varmt i luften. Kan det bli bättre?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Åke

:) Gillar skartpt första bilden! Kul :)

#2 - Anneli - A'la Foto

SÅ ljuvliga och vackra bilder som är otroligt somriga!! Gräsklippare, men framför allt doften som kommer av nyklippt gräs, är underbart!! :O))



Ha en skön söndag!

#3 - Britten

Härlig somrig triss! Visst är det de enkla små som gör sommaren så härlig? :)

#4 - Eva

Bra trissat! Och, nej, jag tror inte det kan bli bättre ;-)

#5 - Ingalill

Så mysig den sista bilden är :)

#6 - Barbro S

Näh, bättre kan det inte bli:). Somrigt och härligt med allt det gröna och gula.

#7 - Kerstin

Tänkte genast på Tjuren Färdinand då jag såg bilden innan jag läst texten!

Ha en fin dag i det underbara vädret!

#8 - Tinezza

Maskrosor är jättefina och väldigt somrigt. Härlig triss

#9 - Cecilia Artista

Härlig sommartriss!

Det är klart att man ska ta sig tid och sitta och njuta under korkeken!

Jag njuter också av din fina maskrosbukett!

#10 - Marit Johansson

Vet du jag gillar också maskrosor, brukar dock inte plocka dom men tycker dom är söt på gräsmattan, tydligen kan man äta dom också! Fin och personlig triss!

#11 - Karoleen

Ja, gräsklippning är onekligen väldigt mycket sommar =)

#12 - Lena o Tommy

Jättevackra somriga bilder!

#13 - Jah Hollis

Nej, det ser härligt och somrigt ut.

#14 - 4U2

Har alltid gillat Ferdinand. maskrosor är vackra men så kortlivade. En fin triss alltså!

#15 - Beate

En härligt somrig triss. Jag gillar också maskrosor, de är totalt underreklamerade tycker jag. De är vackra... åsså kan man göra vin av dom också. Multi function alltså:-)

#16 - Anitas Blogg - Malta

Härligt somrig triss. Vilken känsla att få plocka undan snöslungan i förrådet och ta fram gräsklipparen. Saknar doften av nyklippt gräs och jag gillar också maskrosor ;-) Sista bilden med text är bäst !! Önskar du får sitta där många stunder och njuta under sommaren som äntligen är på väg hos er.

#17 - Beppan

Gräsklippning hör ju verkligen sommaren till! Doften av nyklippt gräs älskar jag... Maskrosor är vackra, bara de inte håller till i gräsmattan. Tar ju död på allt annat när de breder ut sig.

Härligt att sitta under kork... tallen och bara njuta!

#18 - KajsaLisa

Tyvärr så följer maskrosorna det nyliberala marknadstänket. Dom är för många för att vara värda något. Därför låter jag mina stå kvar, så alla kan njuta av dom, även mina grannar :).

#19 - SigridfraEnget

Det kan inte bli mycket bättre, nei...

#20 - Charlotte/Kreativamamman

Riktigt somriga bilder! Härliga maskrosor...;-)