Fototriss: Så ser det ut där jag är


Temat hos Fototriss denna vecka är Så ser det ut där jag är. Här i Timrå har det varit grått och regnigt idag, vilket inte enbart är trist. När man fotograferar så kan mättnaden i bilderna bli lite bättre när det regnat. På grund av en vattenskada i huset blev vi tvugna att ta bort ett tvättställ som hamnade på gräsmattan.


Vårens lövkrattning pågår sedan drygt en månad tillbaka. Förhoppningsvis blir jag klar före jul.


Stora Torget i Sundsvall nu ikväll. Där har någon bestämt sig för att gräva en grop.


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Axart

fint trissat, jag gropar kanske behövs ibland. Trist med vattenläcka...



innan jul kanske löven snöat över ;)



AX

#2 - Beppan

Ser lite ödesmättat ut hos dig. Är det så i mitten av Svea rike?

Så vackra byggnader det finns i Sundsvall!

#3 - Janne

Vilken jul? Krattar bäst som krattar sist. Är det för bron dom gräver kanske.

#4 - Selma

Gropar verkar vara populära saker.

#5 - Lisbet

Underbar skärpa och ljus. Gillar det blåa sticket i handfatet som någon "tappat"? Skottkärret som säger mig att det krattas löv och ett fin skorpa snö på trottoaren.

Ha en skön söndag

#6 - Anni

Så du tror inte på det där att maskarna drar ner löven i marken så de blir ny jord? Inte jag heller ...

#7 - Micke

Åh..kratta löv ja..höll på med det på ett jobb tre månader...krattade och krattade..dagen efter vi varit på ett ställe var det lika fullt igen..nä..fy och usch.



Första bilden där gillar jag...

#8 - Kerstin

Lät inte så kul det där med vattenskada. Hoppas att allt rättat till sej.



Vi krattade våra löv i höstas och det är så skönt att det är gjort. Nu sitter vi bara här och väntar och rullar tummarna ;=))

#9 - Birgitte

Jeg håber du når at blive færdig før jul ellers går livet bare videre ;-) Det er ikke nemt at nå det hele:-)

#10 - Mormor

Mye som skjer og flott dokumentert i en morsom triss.

Du blir nåvel ferdig før jul?????

God søndag



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/06/fototriss-176/

#11 - Lissen

Har ni så stor tomt, mycket att göra då.



Läcker bild med handfatet på gräsmattan.



Tack för din kommentar :-)



Ha en fin start på veckan. // Lissen

#12 - Annelie

Kul bilder och en härlig kontrast mot alla vackra blom och naturbilder som det ju så gärna blir i detta tema!

#13 - Lennart

Då jag som tonåring började att fota så upptäckte jag skillnaden i att ta färgbilder ute efter att det hade regnat och att fota med filter. Det blev en helt annan kraft i färgerna. Utanför mitt hus ligger det inga handfat, de kördes snabbt iväg efter stambytet. Däremot har jag en byggnadsställning utanför fönstren, nu ska det bytas fönster.

#14 - Desirée

Stilige bilder, kul variant av trissen!

#15 - Beate

Vattenskada låter inte roligt alls - ja inte lövkrattning heller för den delen. Men trissen blev ju utomordentligt lyckad ändå!



Svar: Nej jag är inte medlem i den "klubben". Gick bara förbi och fastnade för det fina sigillet.

#16 - Zarah

hehe.... blir glad av dina bilder...

#17 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Tack, och tack detsamma!! :-)

#18 - Anneli

Fint skall du se det blir när det är renoverat, färdigt krattat och hålet täckt på torget!

#19 - KajsaLisa

Håller fullständigt med dig,brukar alltid säga när folk gnäller på vädret. Klä dig vettigt och ta med kameran ut. Bilderna blev jättebra, fast vatten inomhus är ju inte så kul.

#20 - AnnaKK

Jag är verkligen inte för sånt där som att kratta löv i trädgården - men hellre det än att ha en vattenskada! :-( Och stackars dej/er som har både löv på gräsmattan OCH vattenskada... Hua... Hoppas det löser sej med båda dera - och långt innan jul!! :-)



#21 - Charlotte/Kreativamamman

Underhållande och väldigt snygga bilder!!

#22 - mimmione

krattat är det gjort för länge sedan hos oss är det plantering och sådd som gäller

#23 - Lotta

Mycket bra trissat med tillhörande trevlig text :-)

#24 - Jah Hollis

Fint fotad lägesrapport och bra tryck i färgerna i bilderna.

#25 - Pyssliga Sussie.

Tråkigt när det är grått ute...här

är det grått i dag.