Woke up this morning...



I morse vaknade jag klockan 06,45 av att klockradion startade. Då hade jag sovit i ett kör ända från att jag la mig klockan 23,30. Sånt stör mig. Jag vill egentligen vakna en gång vid så där 04,30 och konstatera att jag inte behöver kliva upp än på ett par timmar för att lugnt kunna somna om igen.

Men jag ska inte klaga. Att få sova gott en hel natt är en gåva man ska vara rädd om. För mig har det inte alltid varit så. Läs om det här.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Selma

Sova är förbaskat skönt.

#2 - Micke

Skulle känna mig rejält lurad på konfekten om jag inte vaknade minst två ggr varje natt och kunde somna om..

jösses va skönt det är.. :)

#3 - AnnaKK

Jag gillar ditt argument för att vakna upp mitt i natten!! :-D Jag vaknar ganska ofta, tittar på klockan och konstaterar att det är massor av timmar kvar tills det blir morgon - och sen börjar "helvetet" med att INTE kunna somna om!! 8-X Blä...



Fast en kul grej med det där: Jag vaknade nångång vid halvtvå-tiden på natten mot i söndags. Och sen tittade jag på klockan igen efter en stund - och precis då skuttade "digitalnuffrorna" fram till 03.00. Sommartid, alltså!! Så en förmodad vaken-timme försvann iallafall i ett nafs där! ;-)

#4 - Beate

Nja, klockan 04:30 skulle jag nog inte vilja vakna bara för att konstatera att jag kunde ligga kvar, men väl kl 06:45;-)

Jag älskar min nattsömn!

#5 - KajsaLisa

Du är inte ensam om den där känslan, brukar ställa en klocka så där 1 timma tidigare för att få somna om. Testa det någon gång, känslan är underbar.

#6 - Lennart

Jag är kvällsmänniska. Visst, jag går upp sex på vardagarna men jag är inte direkt pigg. Ibland kan jag vakna på plötsligt runt 4 på natten och inte kunna somna om, då blir jag seg hela dagen. På helgerna försöker jag sova lite längre och ta igen det jag har missat men ibland misslyckas jag. I morse t ex vaknade jag halv 6 och var hur pigg som helst!