Ingen risk att jag knarkar ihjäl mig



Lunchrast på jobbet. I lunchrummet (som på vårt jobb är riktigt stort) tränar en sångkör bestående av en grupp medarbetare på arbetsplatsen. De sjunger "Ain´t No Mountain High Enough" och det svänger rejält.

Själv står jag vid hyllan med mikrovågsugnar och väntar på att min matlåda med köttbullar och makaroner ska bli varm. Kollegan vid mikrovågsugnen intill säger: "Så vackert de sjunger. Tänk om man kunde sjunga så där bra."

"Ja, tänk om man var så där duktig att sjunga", säger jag och ler mot kollegan.

Fast tyst för mig själv tänker jag att jag nog egentligen är ganska glad över att jag inte kan sjunga. För om jag kunde sjunga kanske också risken varit stor att jag blivit berömd, och berömmelse i artistvälden slutar ju ofta med att man knarkar ihjäl sig. Och hur kul att det?

Se bara hur det gick för Whitney Houston, Jimi Hendrix eller Janis Joplin. De blev alla berömda tack vare den musikaliska gåvan, men den blev också deras död. I alla fall indirekt.

Däremot tycker jag det är trevligt att lyssna på andra som sjunger, exempelvis friskvårdskören på jobbet. Levande musikunderhållning under lunchen är aldrig fel.

Apropå musik: Vad händer om man parar ett datortangentbord med en synth? Tja, vad det kallas för vet jag inte men resultatet kan beskådas på bilden ovan. Leksakssynthen hittade jag i källaren och tangentbordet skriver jag på just nu.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - Beate

Du verkar ha lika kul på ditt jobb som jag på mitt!!!

Du spelar ju gitarr om jag inte minns fel.Kanske dags att uppträda tillsammans med arbetskamraterna;-)

Ja, det är många som föll för droger - Amy Whitehouse - en av mina absoluta favon - var ju ytterligare ett offer...



Din bild - ja den är lika grym som min lampa jag visade idag:-)

#2 - Annelie

Jag tycker också det är tur att du inte kan sjunga, eller är det du kan. Du kanske faktiskt är lite drogad när det kommer till kritan, ibland kan man faktiskt tro det! skratt Gillar dina tokiga inlägg skarpt!

#3 - Hanna Ek

Åh, vilken fin blogg du har. Kände igen mig i några saker du skrivit här och där. Känns som att vi är lika.

#4 - Marina

ja, så kan man ju också se på saken...inget ont som inte har något gott med sig, alltså!

#5 - KajsaLisa

Inte den blekaste aning, men byt till mejladressen [email protected] för den är lättspelad när du skall in där. Björnen sover funkar också:)

#6 - Micke

Är ju en del droger i den branschen ibland...fast som det var på 80-talet är det ju knappast nu...fast de kanske bara lärt sig dölja det numera på ett annat sätt..va vet jag?



Men jag tänker som dig...tur jag inte blev rockstjärna...fast kul hade det nog varit ;)