ICA-Stigs förflutna som proggare

Härom dagen kom jag till insikt om att Hans "ICA-Stig" Mosesson har ett förflutet som medlem i den svenska proggruppen Nationalteatern. Blev faktiskt lite chockad av den kunskapen och ville först inte tro på det. Men efter lite letande på nätet så hittade jag faktiskt bevis. Videosnutten ovan är från början av 1970-talet och visar en ung ICA-Stig som sjunger låten "Lägg av".

Själv har jag lite svårt för ICAs TV-reklam med ICA-Stig & co. Jag tycker den är töntig. Såpopera i butiksmiljö med extrapriser som visas i förbifarten. Hur kul är egentligen det?

Okej, jag vet att jag är ensam om att tycka det. Var och varannan man pratar med verkar ju tycka att ICA-reklamen är god underhållning och väntar med spänning på nästa "avsnitt".

Nä, tacka vet jag Agenda söndagskvällarna. Det är TV-mys, det.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Selma

Lite konstigt känns det att han gör ICA-reklam men så är väl verkligheten numera.

#2 - mimmione

jag gillar ju då ica reklamen och brukar missa de varor de faktist gör reklam för då jag är så inne i "avsnittet" tack för din röst förresten förra veckan,

#3 - Micke

Jag gillar ICA-reklamen på nåt konstigt vis...Nationalteatern ja...så knepigt att inse att han varit med där...han var dessutom med i tv-serien svenska hjärtan på 80-talet i en liten biroll...men för mig är han bara ICA...! :)

#4 - Beate

Jamen, det visste jag inte!!! Snacka om att bloggvärlden är världens bästa infobank.



Personligen tycker jag att ICA reklamen är en av de bästa reklamtråkiga Sverige kan erbjuda. Ungefär som Telia reklamen för några år sedan.