Fototriss: Utsikt


Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är Utsikt. Ordet utsikt kan ju har flera betydelser. På bilden ovan har jag fått med två. Dels visar bilden den typ av utsikt jag haft under större delen av dagen, det vill säga utsikten genom framrutan på bilen. Idag har vi nämligen åkt hem till Timrå efter några vintersportiga dagar i Sälen.

Under resan funderade jag på om det fanns några utsikter att jag skulle hinna hem innan klockan 17. Då stängde nämligen MediaMarkt i Birsta där jag tänkte köpa ett exemplar av Nya iPad. Min GPS-navigator på bilden visade att vi skulle komma hem klockan halv fem, men efter ett uppehåll för mat drog tiden iväg och jag hann inte fram förrän elektronikvaruhuset hade stängt. Det får bli ett ny försök i morgon.


På ett ställe efter vägen, strax söder om Orsa, stannade jag och fotade denna vackra utsikt.


Som jag berättade i mitt föregående blogginlägg så förlovade vi oss, sambon och jag, i veckan. Det tog drygt tio år innan vi kom till skott. Frågan är vilka utsikter som finns att vi gifter oss innan ytterligare tio år har gått.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Annelie

Jodå, nog fick jag trixa en stund jag med iannan jag fick till ljuset kan jag tala om.

Dina utsikter var ju inte heller fel, som vanligt krativt och varierande. ;)

#2 - Anneli

Grattis!

Vackra utsikter!

#3 - Hanna

Vacker ton i dina bilder och grattis till förlovningen. Har ni klarat tio år så ser nog utsikterna bra ut ;0)

#4 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vansinnigt vackra bilder :-)

#5 - Janne

Vackra bilder från Dalarna, vi förlovade oss också efter tio år. Vi var så glada att nån ville ha oss.

#6 - Emelie

I vanliga fall skulle jag nog välja mittenbilden som favorit här men måste säga att jag gillade den första riktigt mycket =)

#7 - Kul Tur i Natur

Bra triss! Jag gillar första bilden mest.

#8 - Ingalill

Underbart triss, mitten bilden och ringarna är härliga.

#9 - Micke

jo..aj då...läste fel på vägskylten där...tyckte M var ett H först... ;)



Mittenbilden där....jösses va fint...verkligen...en utsikt jag lätt kunnat stå ut med varje dag :)

#10 - Carpe Diem

Fin tolkning med fina bilder. Grattis till förlovningen........hääääärligt!

#11 - Beppan

Ljuvlig utsikt i Dalarna! Men vart är snön???

Grattis till förlovningen! Kul att ni kom till skott. Det tog visst ett tag....?

#12 - Linnea

Grattis till förlovningen. Ringarna snyggt fotade o glänsande. Vilken vacker vy nära Orsa du tagit. Kan nästan höra kullorna kula.

#13 - Lena o Tommy

Härlig tolkning Grattis får man väl såga! Vån på bild 2 år jättevacker!

#14 - mimmione

grattis kära Anders, en fin triss och hälsa sambon,

#15 - Britten

Fina bilder. Grattis till förlovningen :)

#16 - KajsaLisa

I Dalarna råder det aldrig brist på fina utsikter, du fångade den vid Orsa bra, sen en ny infallsvinkel på den sista, rolig triss.

Men en sak säger jag bra, lita aldrig för mycket på en GPS

http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/09/09/kajsalisa-blir-honsmammad/

#17 - Pysselfarmor

Ett grattis ifrån mig och ringarna var den tjusigaste utsikten hos dig!

#18 - Beate

Bortsett att ringarna är jättefina så fastnar jag på din tvåa. Bilden är så otrolig fin - som en målning faktiskt!

#19 - Tinefis

Härligt!

Älskar den andra bilden.

Ha en bra vecka!

#20 - Kerstin

Grattis!!! Utsikterna för Nr.3 är nog goda!

Utsikt nr 2 är ju alldeles underbar! (den också)!

#21 - Karoleen

Grattis till förlovningen!

Vilka fantastiska bilder. Min favorit är den första bilden =)

#22 - Lisbeth

fin ring! ...eller är det 2 ringar...?

Ni kan göra som oss - gifta er på den andres födelsedag :) Lätt att komma ihåg :)