De böjda trädens väg



Idag var jag ute på ett litet jobbuppdrag inåt Medelpads inland. På flera ställen utmed vägen noterade jag att de smalaste träden var böjda med trädtopparna fastfrusna i snön. Det såg faktiskt lite konstigt ut. Jag undrar hur det kommer sig att träden hamnat i den situationen.

Undrar vad som händer när snön smälter. Kommer träden då att lossna från fångenskapen och med en snärt resa upp sig igen? Bäst att passa sig då så man inte kommer i vägen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Selma

Det måste ju ha snöat en himla massa tungt för att de ska lägga sig så där.

#2 - Beate

De bugar för ditt besök såklart;-

#3 - Micke

Såg mycket sånt i skogen...snön är så tung att man knappt tror det är sant ibland.



De där borde faktiskt rensas bort helt...har dom nåt liknande park&natur där uppe så ordnar de nog detta...fast man kanske inte håller efter sånt däruppe alls. Bara vi storstadsbor som fått "dille" på att hålla efter naturen i "absurdum" kanske.

#4 - mimmione

knepigt

#5 - AnnaKK

Det där påminner om björkarna som växer på en sträcka utmed vägen jag kör när jag ska till den fantastiska MAXI stormarknad och handla... Fast nu har vi ju ingen snö kvar här förstås, men träden som varit nertyngda tidigare ser fortfarande ganska mycket ut som pilbågar och enligt maken (skogsarbetare) beror det på att beståndet inte har röjts så träden bara har blivit långa och klena spröt som sedan viker sej när de får en drös med tung blötsnö över sej.