Blanda inte choklad och inlagd sill



För en stund sedan blev jag helt plötsligt sugen på något gott. Letade i kylskåpet och hittade en bit mörk blockchoklad som troligen legat där rätt länge. Biten såg blöt ut. Vet inte om det var kondens från kylskåpet eller någon annan vätska som runnit över chokladbiten men jag bröt loss en bit som jag åt upp.

Chokladbiten smakade salt. Kanske var det spad från en burk med inlagd sill som runnit över eller möjligen vätskan från en förpackning pizzasallad. Vad vet jag. Men nu mår jag illa. Choklad och saltlag från inlagd sill är ingen bra kombination. Bra att veta ifall någon tänkte prova.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Annelie

Gud bevare mig vilken finsmakare du är! Hahahahahaha, lite sillspad på chokladen, vad gör det? Lite får man väl offra......;)

Forstätt i samma takt så kanske du kommer på nya superkombinationer som ingen annan tänkt på innan.

Vem vet, du kanske kan bli miljonär på kuppen!?

#2 - marina

tack för varningen!!

#3 - Selma

Tack för varningen. Kanske tvärtom kunde funka. Kan du inte testa att lägga in kakaosill till jul?

#4 - Micke

Uh...lät inge gött..står över det jag ;)



#5 - Beate

Åfy så äckligt! Mörk choklad med chilli eller sea salt är dock riktigt god;-)

#6 - Yvonne

Vilken tur att jag inte äter sill... ;0)