The social network - en småtrist film



Igår såg jag och sambon filmen The social network. Vi hyrde den på ICA för 10 kronor. Filmen handlar om hur Mark Zuckerberg och hans kompisar skapade Facebook. Jag ska erkänna att jag tyckte filmen var lite långtråkig. Det mesta handlade om affärsstrategier kring Facebook som företag, och hur Zuckerberg och hans kompanjoner till slut blev ovänner. Tyvärr handlade inte filmen så mycket om sociala nätverk som fenomen. Jag hade trott och hoppats det.

Idag är drygt 800 miljoner människor världen runt registrerade på Facebook. Jag är en av dem. I snitt uppdaterar jag Facebook ungefär en gång om dagen - ibland oftare, ibland mer sällan. För mig är Facebook en kul grej, men inte så mycket mer. Ett sätt att underhålla mig själv och de personer jag har som vänner på Facebook.

Bilden ovan: Själv var jag inte med i filmen The social network. Kanske därför den var lite trist.


Aftonbladet:
Facebook kan bli barntillåtet
"Barn är redan på Facebook"

DN:
Facebook vill öppna för barnen
Upp till Facebooks användare att anmäla trakasserier

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Beate

Cool bild till inlägget:-)

Jag vågar ju vägra vara med på FB och än så länge saknar jag inte dessa missade s k vänner.

#2 - KajsaLisa

Filmen kanske var en förberedelse för börsintroduktionen :)

#3 - Per-Anders

Beate: Jag är med i en Facebookgrupp som heter "Vi som inte gillar Facebook men är med ändå". Kanske nåt vär dig?



KajsaLisa: Inte helt omöjligt.

#4 - Selma

Det hade avgjort gjort att jag sett filmen det där om du varit med.

#5 - annelie esseus

Håller med, det är en kul grej, inte mycket mer. Jag har i och för sig fått lite kontakt med gamla klasskompisar och det är ju riktigt kul.

Filmen har jag inte sett och efter det här inlägget blir jag inte så sugen heller.

#6 - Micke

Hyra film?

Jösses..jo...när jag tänker efter så kan man det ännu...!



Ja du...den storyn lät ju inte så inspirerande direkt om man säger så...själv använder jag mest FB för mina foton...och för att tala om för omvärlden vad jag har för pålägg på mackan...intet att förglömma är ju att alla måste få veta när jag tar en kaffe...mycket viktigt det ;)



Ha en fin nationaldag PerAnders

#7 - mimmione

har inte sett den, men det verkar som de överskattat sig själva, går ju inte så himla bra för deras aktier, själv är jag glad att inte jag köpt några nöjer mig med att surfra kring på Facebook får leta upp dig

#8 - Singelmamman

Jag är med på FB och tycker att det är jättekul. Uppdaterar väldigt random (som mina tonåringar skulle säga). Ibland flera gånger per dag, andra gånger går det flera dagar utan någon uppdatering. Men jag glömmer ofta bort att fota maten. Får nog bättra mig där.