En skalbagge vandrar över golvet



En skalbagge kommer krypande över hallgolvet. Den är cirka åtta millimeter lång. Jag avbryter dammsugandet och rusar efter kameran. Med makroläget på tar jag ett gäng bilder varav ovanstående blev den bästa. I nuläget finns inte så mycket mer att säga om det. Skalbaggen fick promenera vidare ut genom ytterdörren och jag gjorde sällskap med dammsugaren in i vardagsrummet.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Skalbaggar är helt okej!!! Bara det inte är småkyrp;-)

Toppen bild förresten och utmärkt prioritering.

#2 - Kerstin

Stor som en hund!

Skönt att de inte är så snabba...

#3 - Lennart

Jag mötte två små silverfiskar då jag klev in i badrummet i morse. Har hört att såna finns i fuktiga och eländiga badrum, mitt är ju nytt och modernt? Jag trampade på de snabba små rackarna och torkade bort de.

Svar: Låter inte så kul. Hoppas det inte kommer fler silverfiskar i ditt badrum.
Per-Anders