Dödsföraktande besökare på Gatufesten

 
 
Gatufesten onsdag kväll. Några spontana intryck:
 
1. Bra utbud av spännande mat i de mindre mattälten efter Storgatan. Jag provade grekisk gyros och det var riktigt gott och mättande.
 
2. Jag undvek området kring Stora Torget och Storgatan på grund av den oerhörda trängseln. Det var betydligt trevligare nere vid ån.
 
3. Hur i helvete kan människor frivilligt sätta sig i dessa monsterkaruseller (typ som på bilden ovan som jag tog nu ikväll) som finns på Gatufestens tivoliområde? Jag bara undrar. Om jag skulle åka i något dylikt skulle jag troligen dö. Om jag mot förmodan skulle överleva skulle jag i alla fall spy kaskader och hamna i något existentialistisk trauma och aldrig bli människa mer igen. Usch!
 
4. På förra årets upplaga av Sundsvalls Gatufest var jag väldigt irriterad på alla expressäljare som ville pracka på mig diverse TV- och mobilabonnemang. I år kändes de inte lika påträngande vilket gläder mig. Jag tog även tacksamt emot en liten flaska med deodorant av ett gäng ungdomar utklädda till amerikanska poliser. Under stort väsen gick de omkring och delade ut gratisprover till Gatufestens besökare.
 
5. Nu är årets Gatufest över för min del.
 
 
ST:
 
Läs även andra bloggares åsikter om Gatufesten, Sundsvalls gatufest
#1 - Selma

Ptjaaa, man kanske kan offra sig och ta emot ett gratisprov ibland.

Svar: Det kan man göra med gott samvete tycker jag.
Per-Anders

#2 - Beate

Kul att du skrapade åtminstone på festivalens periferi om man säger så.
Punkt 3: Håller helt och hållet med dig. Skulle aldrig sätta mig i något sådant heller.
Punkt 4: Gratis är aldrig fel... om det är rätt märke på deon vill säga;-)

Svar: Deon var av fabrikatet AXE.
Per-Anders

#3 - Cina

Bra val. ;) Skulle heller aldrig åka monsterkarusell.
Festivaler kan ju vara rätt trevliga ändå, om man har något att välja på och inte behöver trängas så förbenat.

Svar: Visst är det kul när det händer något extra.
Per-Anders

#4 - Lennart

Jag gillar att åka i såna där saker. Slappnar av, följer med i svängarna och skrattar hejdlöst.

Svar: Himmel! Hur är du skapt?
Per-Anders