Sommarstiltje på bloggen

Vissa saker känns väldigt somriga på något vis. Exempelvis att spela bangolf (eller minigolf som många kallar det). 
 
För ett par veckor sedan, när vi var i Norrfällsviken, spelade jag bangolf tillsammans med familjen. En av banorna var utformade som en liten kopia av Höga Kustenbron (se bilden ovan). Kreativt och snyggt, tycker jag.
 
Jag tycker det är ganska kul (inte superkul men hyfsat kul, typ 6 på en tiogradig skala) att spela bangolf. Det trista är att man måste räkna poäng. Jag vill helst bara slå bollen och slippa tänka. Tänker gör jag tillräckligt mycket i vanliga fall (okej, kanske inte alltid då heller men i alla fall betydligt mer än när jag har semester). 
 
För övrigt råder lite sommarstiltje här på bloggen. De senaste dagarna har varit varma och soliga och då gäller det att passa på att vistas utomhus så mycket som möjligt. Sitta vid datorn kommer det att finnas tid till längre fram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om semester, sommar, minigolf, bangolf, Norrfällsviken, Norrland, Höga Kusten
#1 - Beate

Att spela bangolf... ja 4 på en 10-gradig skala i mitt fall.
Det råder rent alltmänt bloggstiltje just nu. Alla som har semester gör som du... eller också är de hos Ikea eller Bauhaus åtminstone i Stockholmsområdet då solen sällan visar sig förrän kl 18:00 på kvällen.

Svar: Här i Timrå har det varit varmt och soligt hela dagen idag.
Per-Anders

#2 - Micke

Jo..poängräkningen där kan ju kvitta...ungefär som att fiska...det är inte ev fångst som betyder mest :)

Svar: .
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Kul sysselsättning, på en lagom seriös nivå.
Har alltid tyckt birdies och eagles är överskattat.
Själv har jag gjort en kollibri, en minigolfrunda på under fyra starköl :)

Svar: Fast är det inte då man brukar prata om det nittonde hålet?
Per-Anders

#4 - Lennart

Vilken skojig bana det där var, fyndigt. Att spela minigolf är OK tycker jag, händer att jag gör det ibland.

Svar: Så är det för mig också. Det händer ibland.
Per-Anders

#5 - Kerstin

Närmaste golf jag kommer är att äta på golfklubben, ca 100 m att gå!
God mat o trevliga människor!

Svar: Sådana gånger är golf bra.
Per-Anders