Dygnets kortaste timme



Det är konstigt det där. Dygnets timmar verkar vara olika långa. Kortast verkar timmen mellan kl 22,30 och 23,30 vara. Från det att jag bestämmer mig för att gå och lägga mig (typ 22,30) till det att jag verkligen kommer i säng (typ 23,30) tar bara några minuter. Trots att det är en hel timme.

Det tycker jag är konstigt.

Bilden ovan tog jag förra vintern. Jag hittade den härom dagen när jag hade storrensning av bilder i mobilen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Lisbeth

Instämmer :/

Lyssnar f.n. på boken "Varför mår vi så dåligt, när vi har det så bra?" av Nisse Simonsson. Där talar han om o om igen vad viktigt det är att vi sover ordentligt (tillräckligt mycket varje natt) - annars får vi "sömnskuld"...

...man vill för mycket o med elektricitet o lampor överallt, så kan man ju.

Minns du när vi var små o TV-programmen slutade kl 22? "God natt o sov gott!" sa hallåan o sen blev det myrornas krig :)

#2 - marina

Jag håller med - timmarna tar olika lång tid, helt klart! fantastiskt vacker bild!

#3 - Beate

Väldigt konstigt och så otroligt sant dessutom.

Din bild är en av de bästa du tagit, den är helt underbar!

#4 - mimmione

håller med dig visst är det konstigt, jättefin bild